Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

seponering af Venlafaxin (svimmel)

Redigeret 28 april, 2011, 12:29 i Kroniske smerter
Har siden oktober 2008 taget Venlafaxin grundet en beskadiget nerve i kinden.

Efter råd fra smerteklinik startede jeg 1. Januar 2011 på at nedtrappe Venlafaxin (V) og i stedet tage Lyrica (L).

Målet var at trappe ud af 300 mg V dagligt og i stedet tage 600 mg L dagligt.

På den 1. måned gik jeg til 150 mg V og 300 mg L uden problemer.

01.02.2011 gik jeg ned til 75 mg V og 450 mg L, kørte sådan et par uger og det gik også fint.

24.02 forsøgte jeg så at gå ned på 37,5 mg V og op på 525 mg L, det gjorde mig svimmel og gav hovedpine.

04.03 gik jeg så tilbage til 75 mg V og 450 mg L, hvilket hjalp i nogle dage, men svimmelheden kom tilbage og var der de fleste dage i marts måned.

11.04 forsøger jeg så at øge Venlafaxin for at komme af med svimmelheden. Jeg går til 3 x 37,5 mg V dagligt og 3 x 150 mg L, men det ændrer ikke meget er stadig svimmel, mest om formiddagen det aftager op af dagen.

19.04 øger jeg så igen V nu til 150 mg V og 300 mg L, det hjælper på svimmelheden, den forsvinder dog ikke helt.

Jeg har fri i perioden fra 19.04-25.04, hvor det går rimeligt godt.

26.04 starter jeg på arbejde, hvorefter det bliver værre med svimmelheden igen, Jeg sidder ved en skærm det meste af dagen. Svimmelheden bliver bedre op af dagen og specielt når jeg ikke er ved en skærm eller ikke bevæger mig for meget.

Jeg har læst om halveringstider og tager p.t. medicin sådan:

Venlafaxin kl. 7.00 75 mg, kl. 10.00 37,5 mg kl. 14.00 37,5 mg.

Lyrica kl. 9.00 75 mg kl. 12.00 150 mg kl. 18.00 75 mg

Er i tvivl om, hvad jeg skal gøre for jeg tager jo nu en dosis hvor det tidligere er gået fint og hvor jeg ikke var svimmel.

Jeg har et par enkelte dage undladt at tage Medicin om formiddagen, disse dage var jeg meget svimmel formiddag.

Det er noget en lang smøre men håber at der er nogen der kan komme med et bud på hvad jeg kan gøre ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg trappede ud af Venlafaxin (fik det som antidepressiv) sidste år, og det var en hård omgang.

    Jeg trappede umådelig langsomt ned. 37,5 mg. med et par ugers mellemrum. Fra 75 mg. åbnede jeg kapslerne så jeg fik 37,5 mg. PLUS en halv kapsel 37,5 mg., så 37,5 mg og slutteligt ½ kapsel 37,5 mg.

    Jeg blev hundesyg 2-5 dage pr. nedtrapning.

    Giv kroppen tid til at vænne sig til at du trapper ned; altså et par uger før du igen trapper ned.

    Men det kan selvfølgelig også være at det er det nye præparat du reagerer på...
Log in eller Registrér for at kommentere.