Menstruation vil ikke stoppe efter start på p-piller :-((
Hej! :-)
Jeg startede på p-piller d. 3. marts (mærket 'Yaz') og blødte derefter i omkring en måned. Jeg ringede til min læge for at høre, hvad jeg skulle gøre, da menstruationen stadig ikke var holdt op. Han bad mig stoppe med p-pillerne og komme op til ham igen, når der var kommet styr på det igen. Min menstruation stoppede hurtigt efter jeg var holdt op med p-piller og jeg bestilte en tid til lægen, hvor jeg så fik et nyt mærke (mærket 'Cilest'). Dem begyndte jeg på d. 15. april, og jeg bløder stadig. Dog ikke så meget som normal menstruation.
Er der nogen, som har prøvet noget lignende, eller som har en idé til, hvad jeg skal gøre, eller hvad der kan være galt? Mon jeg ikke kan tåle p-piller?
Jeg håber I kan hjælpe!
Jeg startede på p-piller d. 3. marts (mærket 'Yaz') og blødte derefter i omkring en måned. Jeg ringede til min læge for at høre, hvad jeg skulle gøre, da menstruationen stadig ikke var holdt op. Han bad mig stoppe med p-pillerne og komme op til ham igen, når der var kommet styr på det igen. Min menstruation stoppede hurtigt efter jeg var holdt op med p-piller og jeg bestilte en tid til lægen, hvor jeg så fik et nyt mærke (mærket 'Cilest'). Dem begyndte jeg på d. 15. april, og jeg bløder stadig. Dog ikke så meget som normal menstruation.
Er der nogen, som har prøvet noget lignende, eller som har en idé til, hvad jeg skal gøre, eller hvad der kan være galt? Mon jeg ikke kan tåle p-piller?
Jeg håber I kan hjælpe!
Kommentarer
Jeg vil da foreslå dig at stoppe med de her piller også, og hvis du så igen straks holder op med at bløde, så er det da op til dig, hvor mange mærker, du vil afprøve.
Problemet er, at din læge sikkert så vil give dig noget, der er endnu stærkere, og det er så også op til dig, om du vil byde din krop det. Ligegyldigt hvad der bliver sagt og lovet omkring p-piller, så er det jo ikke specielt sundt at tilføre en sund og rask krop kunstige hormoner - og så endda i rigtigt mange år. Af en eller anden grund er de fleste læger vildt begejstrede for p-piller og nægter pure at alle de forskellige former for utilpashed, som mange kvinder på p-piller døjer med, kan have noget som helst at gøre med, at de tager p-piller. Og så er det jo lidt sjovt, at mange kvinder pludseligt får det meget bedre, når de efter års brug af p-piller holder op.
Jeg går ud fra, du har fået pillerne, fordi du gerne vil have prævention, men
der findes jo andre former for prævention, der ikke er hormonstyret, så måske du skulle overveje det i stedet for. Det har din krop mange gange bedre af.
Tak for dit svar :-)
Men - og det er absolut ikke en anklage mod dig, tvært i mod - det er desværre blevet sådan i vores samfund, at noget sådant kan man medicinere mod, og menstruation betragtes efterhånden som en sygdom, der for enhver pris skal medicineres mod. Det er beklageligvis en helt almindelig ting, som de fleste overhovedet ikke skænker en tanke - i hvert fald ikke før de eventuelt får problemer.
Det er ingen hemmelighed, at jeg i den grad mener, det er et skråplan at medicinere sunde og raske unge kvinder, bare fordi det betragtes som "besværligt" at - ja, være kvinde. Disse p-piller gør jo også at mænd mener sig helt og fuldt berettigede til overhovedet ikke at skænke prævention en tanke, og endda tillader sig at mene, at kondom "bryder" de sig ikke om, hvorfor kønssygdomme florerer langt mere voldsomt end det er nødvendigt.
Jeg synes, du skal lytte til din krop, og da den øjensynligt fortæller dig, at den ikke bryder sig om disse hormoner, gør du klogest i at lytte til den, men - som nævnt, - det vælger du selv.