Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

hud ved penis sprækker

er i tvivl hvad jeg fejler, oplever tit at huden ved min penis er tør, og ligner lidt tørhed måde man har ved meget tør hud på hænderne, det hjælper med at tildele fugt, bar vand eller krem, men det bliver ved med at komme. de sidste pr. dage har jeg oplevet at huden sprækker sig, altså når jeg så tør det over med et håndklæde hvor jeg har tildelt lidt vand så smuler det her hud sig væk og så ser alt fint ud et kort tid men så kommer det lidt igen, hvis jeg bliver ved så til sidst er alt ok i 1 dag eller 2.

er omskåret.
oplever ingen klø, lidt ømhed fra gang til gang.
onaner meget (gennemsnitlig 2 gange om dagen, nogen dage 5 gange) og er meget seksuel aktiv (har sex næsten hver dag).
når jeg onaner bruger jeg somrealt shampoo eller hånd sæbe (ved godt det ikke godt, dog er dette måske grunden til det tør hud? kan dette resulter i svamp?)

er nu i tvivl om der tale om en slags svamp ??

Kommentarer

• Det er i hvert fald ikke nogen god ide at bruge sæbe i de mængder, du øjensynligt gør. Det er da den helt sikre vej til meget tør hud.

Hvad med at bruge olie - f.eks. ganske almindelig babyolie - når du onanerer? Så kan du efterfølgende lige tørre den af med en klud.

Men - du kan da også have noget svamp - så det skal du måske lige få checket, også fordi det kan smitte din kæreste.
  • efter 1 uge med kun brug af intimt shampoo er nu alt helt fint :)
  • Det var da godt - og rigtigt dejligt, at du melder tilbage.

Men - jeg vil dog stadig ikke anbefale at bruge sæbe som glidemiddel, hvis du onanerer så mange gang om dagen, som du beskriver. Så kan det aldrig så meget hedde intimsæbe.

Brug som nævnt noget olie i stedet for. Babyolie er perfekt, og heller ikke dyrt, og der skal jo bruges ganske få dråber.
  • ...og hvis du bruger babyolie i stedet for sæbe vil det holde din hud smidig - ikke tør!
Log in eller Registrér for at kommentere.