Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blå hævelse på storetå.

Redigeret 26 april, 2011, 15:20 i Fod- og knæskader
For 1 uge siden da jeg klippede negle kom jeg til at klippe lidt for meget og måtte hive et stykke af negle af men kom til at få revet den hud, der normal sidder fast ude i siden (venstre side af venstre fod) af tåen af. Det har så resulteret i at tåen begyndte at gøre en smule ondt og et par dage efter var den ved siden af neglen hævet og blå i en omkreds af ca. 3-4 milimeter. Jeg gik til lægen, som sagde jeg skulle tage fodbad i en jodløsning hver dag og påsmøre en creme og tage noget forbinding på. Det har jeg så gjort, og jeg har været til lægen 2 gange i mellemtiden, og jeg er hver gang blevet bedt om at prøve i længere tid. Ingenting er sket udover den er en lille smule mindre hævet, til gengæld klør den nu også en smule og den blå farve har spredt sig til huden under neglen. Jeg har generelt ingen smerter når jeg går med opløftet tå, men der kommer en meget skarp smerte, når jeg trykker på tåen på venstre side under den. Der er ingen nedgroet negl.
Nogen der har en anelse om, hvad det kunne være - eller måske har set noget lignende?
Log in eller Registrér for at kommentere.