Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ingen følelse under samleje.

Redigeret 26 april, 2011, 13:57 i Åben debat om sex
Jeg er en ung fyr på 20 år.

Jeg har en kæreste som også er på 20 år, og vi havde vores første samleje for et par uger siden.

Hver gang vi har samleje, fortæller min kæreste at hun ikke kan mærke noget bortset fra smerte.

Det skal siges at hun var jomfru. Men efter et par gange, blev hun ved med at sige at hun ikke kan mærke noget under vores samleje.

Min penis størrelse er normal.


Hvad kunne problemet være? Er der nogen som har nogle ideer?
Kan det være fordi hun er for stram, eller bare ikke våd nok, eller for nervøs m.m.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvor mange gange efter? for tit gør det stadig lidt ondt de første gange efter første gang, men så begynder det at blive mere behageligt og noget man nyder det..
  • Indstillinger
    Ja det er svært at komme med rigtige svar, men jeg vil da gerne komme med nogle overvejelser.

    Jeg kender rigtig godt til det med ikke at kunne føle noget under sex, specielt i starten af ens seksuelle debut, hvilket primært skyldtes spændinger og fokus på manden.
    Jeg tror at din kæreste ikke kan mærke noget på grund af smerterne, hvilket meget sandsynligt er fordi hun er jomfru.

    Først og fremmest skal din kæreste prøve at slappe rigtig meget af i underlivet under sex, og prøve at fokuse på hvordan det føles for hende og ikke så meget sex akten i sig selv. Specielt spændingerne kan give smerter.

    Selv om du er af normal størrelse, kan stillingerne også have en stor betydning. Nogle stilinger kan mærke ubehagelige på den måde at det mærker som om penis let vil falde ud hvilket kan lede til smerter. Forsigtige og langsomme bevægelser, frem for vilde ind og ud bevægelser vil hjælpe hende med at blive tryk med stillingerne og derved lettere slappe af. Du skal også være forsigtig med ikke at gå i "bund" i stillingerne.
    Jeg har selv tit problemer med spændinger, hvilket giver smerter under samleje. Men en god opvarmning (forspil og oralsex) samt udvalgte stillinger hjælper på at afspænde. Specielt det at pigen ligger nederst, gør at jeg selv har nemmere ved at slappe af.
    En mulighed er at prøve forskellige stillinger og se hvad der gør mindst ondt og arbejde derfra. Dog er min egen erfaringer at doggy og pigen øverst er "værst".
    Ellers må I prøve at tage et skridt tilbage og fokusere på at bløde hende mere op, f.eks. ved at du massere hende i skeden med fingrene og klitoris for at hun bliver varmet godt op.

    Det allervigtigse er kommunikation, hvor I begge bekræfter over for hinanden hvad er godt eller skidt. Jeg er sikker på at det nok skal blive bedre for jer begge, hvis I fokusere på hvad der giver smerterne og mindske det.
    Glidecreme er også yderst anbefalding værdigt, at det kan give smerter hvis man tørre ud. Endvidere kan kondomer med knopper mm, også give smerter ved spændinger (og kræver at man er rigtig godt våd).

    Men som du selv skriver, hvis hun har smerter, så bliver hun aldrig vigtig våd, og smerterne kan sagtent komme hvis hun er nervøs.
    Husk at god sex kræver tillid til hinanden og at man lærer hinanden at kende.
  • Indstillinger
    Tak for det gode svar.

    Altså, vi har ligesom valgt at træde et par skridt tilbage og vendte indtil hun føler sig igen. Imellem tiden hygger vi os med at kæle lidt med hinanden.

    Men hun siger også at hun har svært ved at slappe af. Hun fokusere meget på om der er smerter eller ej.

    Så det kan godt være at du har ret i, at det skyldes at hun ikke er afspændt.

    Men vi tager det skam stille og roligt.

    Vi elsker hinanden utrolig højt og kan nærmest læse hinanden bare ved at afkode hinanden ansigtsudtryk.


    Er sikker på at det hele nok skal blive godt. Vi tager det stille og roligt..


    Men tak for de gode svar. Har fået en bedre forståelse af hvad problemet er.


    Tror jeg skal varme hende mere op - altså massere hende noget mere og bruge mere tid på at forkæle hende og sådan...Det jeg sikker på vil hjælpe.



    Tak igen.
  • Indstillinger
    Det lyder super godt, at I er trådt et skridt tilbage og tager det stille og roligt. Det er jeg helt sikker på er vejen frem :)
    Det er vigtigt, at du også sætter ord på det - så hun ved, at du på ingen måde forventer at I skal have samleje.
Log in eller Registrér for at kommentere.