Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Måske gravid ?

Redigeret 24 april, 2011, 06:08 i Snart gravid
, Har et spørgesmål fra en veninde :
Hun har ikke været på p-piller noget tid, Men nu står jeg og tænker at hun er gravid. Hendes mave er vokset, og hendes bryster er blevet støre, (hun er vokset ud a en str.) og når vi har hånden på det nederste a hendes mave(Under maven) er det lige som om at der er noget. Det er som om at det "banker" ligesom en form for hjerterytme eller en form for puls, ?
- Kan hun evt være gravid ? Hun tør ikke at gå til lægen da hun er meget bange for relsultatet:/
Er selv mor så jeg har en påfornemmelse for at hun er det,
Håber på hurtige svar (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Tjo, hvis hun ikke tager p-piller og har haft sex uden kondom, så kan hun jo godt være gravid...

    Tilgengæld, så er det ikke muligt, at mærke et fosters puls uden på en gravid mave - det burde du, som har prøvet at være gravid, vide. Derfor er det ikke en måde at finde ud af, om man er gravid eller ej.

    Er man klar til at stoppe med at tage p-piller, for derefter at have ubeskyttet sex, så burde man også være klar til at tage en graviditetstest, der kan vise med sikkerhed, om man er gravid eller ej.

    Hvis din veninde ikke ønsker at være gravid, så er det med at komme til lægen i en fart, så hun kan nå at få en abort INDEN 12. graviditetsuge - hvis det er det hun ønsker!

    Ikke at ville vide resultatet er , efter min mening, uansvarligt!!

    Johanne
  • Indstillinger
    Må give Johanne ret. Det er da fuldstændig ude i hampen ikke at få kontrolleret om hun er gravid!!!! Især da hvis det at hun er bange for svaret betyder at hun ikke er klar til at skulle være mor.

    Tja; jeg stiller mig MEGET uforstående over for at hun ikke vil tage en test. Fortæl hende hvor tåbeligt det er. En eventuel graviditet forsvinder jo ikke ligefrem af sig selv hvis bare man venter - og muligheden for aktivt at få fjernet fostret ebber langsomt ud.

    Tilbyd hende at være sammen med hende når hun tager en graviditetstest - hellere i dag end i morgen (kan købes i Netto m.fl.)

    At I kan mærke en puls: Det er såmænd nok bare hendes egen! Man kan hos mange mærke pulsen i underlivet fuldstændig som på håndledet, halsen osv.

    At hun er vokset kan være af den simple årsag at hun har taget på (det kan sagtens sætte sig på maven og brysterne som det første) og frygten for graviditet kan i visse tilfælde føre til ændring af kroppen.
Log in eller Registrér for at kommentere.