Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svimmelhed ved siddende

Redigeret 21 april, 2011, 00:15 i Slidgigt
Hey, Vil høre om nogen her også kender dette: Igennem 4 år har jeg haft problem med at når jeg sidder ned bliver jeg svimmel, øm på h. balle/ sædekno og det kribler i lysken i højre side. Samt trækker ned på h. baglår og læggen, hvilket dog blot føles som en kriblen og ikke gør ondt.. Når jeg så rejser mig op efter siddende har jeg så lært, over tid, at jeg skal vrikke med hoften fra side til side og frem og tilbage, det giver så nogle knæk i højre hofte, til tider ret kraftige klonk, og ofte osse i højre knæ. Når det er klonket på plads aftager svimmelhed + en deffus følelse af smerte og ukoncentration forsvinder.. Jeg har ikke problemer med hofte stående / gående, kun siddende og efter siddende. Nogle ideer om hvad jeg kan gøre? Prøvet en del træning, men ikke fundet det der stabiliserer hofteleddets fokusering i skålen. På forhånd tak , mvh mic

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det lyder som noget kommer i klemme . har du prøvet at tage dit blodtryk mens du sidder ned og samtidig med du bliver svimmel. om det er noget der påvirker din blodtryk. har det afhjulpet at sidde blødt. jeg tænker et sted det lukker for blodet når du sidder ned. måske skulle du tale med lægen igen. om en anden måde at sidde på kunne afhjælpe det. held og lykke
  • Indstillinger
    Hey, tak for svar, du siger noget nyt der. Det kunne være en retur blod åre der kom i klemme hmm. Vil prøve at måle blodtryk. Jeg har nemlig osse døjet med jeg får Vand i fødder når jeg sidder ved computer. Har været til ergo teapeut mht. Sidde stilling, kun skrå stole og stole der aflaster / støtter lænd/bækken hjælper. Pt. Sidder jeg på en tempur pude hvor jeg har lavet et hul i midten til sæde knoerne. Mange tak for dit forslag ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.