Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brækket ben

Redigeret 22 april, 2011, 18:42 i Sportsskader
Hej jeg er en dreng på 15 år, og brækkede mit ben her for 3 uger siden under en fodbold kamp, min læge sagde at jeg skulle have en aircastskinne på i 6 uger, fra da det skete. Men mit ben er blevet meget tynd, jeg ville bare vide om det er normalt eller?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man mister hurtigt muskler, når de ikke bliver brugt. Du skal sikkert regne med nogen genoptræning.

    Så mon ikke det er meget normalt. Jeg brækkede min skulder og det tog nogen tid at få den genoptrænet, så den var brugbar.
    Min mand brækkede sin arm og den blev også hurtigt tyndere.
  • Indstillinger
    mange tak for du gad at svare tilbage! men af min læge fik jeg at vide at jeg kun skulle genoptræne en uge, så kunne jeg spille fodbold igen? kan det være rigtigt? en uge?
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 20 april, 2011, 09:40
    Din læge har da nok ret, men du kan sikkert ikke forvente den samme styrke i benet, før du er trænet helt op igen.


    Min søn har også haft brækket sin arm. Jeg har lige spurgt ham, hvornår han havde styrken tilbage. Der gik ca en måned, ville han "skyde" på.
  • Indstillinger
    Ja, jeg gætter på, at har hørt en lille smule forkert, Derin. Mon ikke, du har fået at vide, at du vil blive tilbudt professionel optræning af en fysioterapeut den første uge, og der efter er det så op til dig selv at at gøre de øvelser, du lærer.

    Jeg giver Persille ret - der går nok omkring en måneds tid efter, før du er helt tilbage på toppen - men kun hvis du passer dine øvelser - ellers går der endnu længere tid.
  • Indstillinger
    Nej, nej, fik at vide at jeg havde nogle små elastikker i foden ( skaden er helt nede ved hvor foden og benet mødes) som skulle varmes op, fordi de ikke har været brugt i lang tid, og der ville gå en uge efter at de ville være ordentlig varmet op.
  • Indstillinger
    Det hjalp meget med jeres indlæg! Mange tak!
Log in eller Registrér for at kommentere.