Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Influenzavaccine -advarsel

lotte123lotte123
Redigeret 21 april, 2011, 04:04 i Hvordan gik behandlingen?
Min mand har siden oktober måned været ret syg; han er korttarmspatient og i risikogruppe for blodpropper, hvorfor han hører til den kategori, der bliver tilbudt influenzavaccine.

Ca. en uge efter denne vaccination blev han syg: Totalt udmattet, energiforladt og han begyndte også at tabe sig. Da han er korttarmspatient - og hører til gruppen med endog meget kort tarm tilbage, blev hele det store maskineri sat i gang - han var indlagt på Rigshospitalet og blev undersøgt i alle ender og kanter - der blev taget alle mulige prøver osv., men alt så så fint ud som det kan, når man lever med en så kort tarm.

Det faktum at han svedte, så det løb i stride strømme om natten, var der der i mod ingen der viste interesse for.

Han blev sendt "ud i den kolde sne", man kunne ikke finde noget, og så kunne man jo heller ikke tage sig af, at han simpelt hen ikke kunne få en dagligdag til at hænge sammen, fordi han var så træt, så træt.

Vi har nu postet en formue i alternativ behandling - akupunktur, biopat, og det går da nu bedre, men nu har vi snart fra så mange sider hørt, at det kan være den influenzavaccine, der givet er hele årsagen, og den har da også spøgt i baghovedet hos os, fordi denne helbredsændring indtraf så hurtigt efter.

Der er nu gået syv måneder efter den vaccine, og det er altså først nu, der så småt viser sig en bedring.

Jeg er interesseret i at høre, om der er andre, der har oplevet en væsentligt og uforklarlig helbredsforringelse efter at have fået den vaccine. Jeg gætter på, at de færreste overhovedet har tænkt på, at den vaccine kan være årsagen, da de fleste, der bliver tilbudt vaccinen jo netop er mennesker, der har svagheder i forvejen.

Vi ved heller ikke, om det ER den vaccine, men vi har voldsom mistanke, og vil naturligvis via egen læge anmelde det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg mødte en dame hos lægen, som sagde hun under ingen omstændigheder ville have den vaccine. En bekendt var død få dage efter han havde fået vaccinen. Naturligvis kan man dø alligevel, men hun fortalte han først var blevet syg efter vaccinen.
    Jeg har fået respekt for medicin, så jeg vil ikke have den.
  • Indstillinger
    jeg har i flere år fået imfluenca vakine i oktober måned og haft det godt med det ----
    men efter vaksinen i oktober 2010 --gik der nogle få dage så begyndte jeg at slå ud på arme --skuldre .brystet --med et udslet der kløede så afsindigt --jeg var til læge ---hudlæge --fik salver og pencelin og det varede ca 10 dage før det var aftaget ---
    da jeg fortalte hudlægen at jeg selv troede det havde noget med den vaksine at gøre ---udelukkede hun det ikke --men bekræftede det heller ikke ---
    m en det var rædsomt --det kløede mest om natten når jeg lå i min seng ---
    men jeg blev af med det --og har ikke haft det siden
    men til gengæld har jeg haft influenca i vinter --og det har jeg ikke haft i mange år ---om det hænger sammen ved jeg ikke ----men nu må vi se om jeg vil prøve igen til oktober-.--
  • Indstillinger
    Hej solo313

    Jeg har ikke haft influenza i mindst 30 år og jeg har aldrig villet have den vaccine. Men i år blev jeg syg i lang tid. Jeg tror det har været en særdeles ondartet omgang vi havde i vinter.
    Min bror bliver vaccineret ( at han tør) men han blev også syg.
  • Indstillinger
    D-vitamin er meget mere effektiv mod influenza og så er det uden bivirkninger. ;-)

    http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php ... solen.html
  • Indstillinger
    Det handler - som det meste medicin - om pest eller kolera. Medicinen er godt for noget, men til gengæld dårligt for noget andet, og derfor bør man naturligvis veje op mod for og imod.

    Det tilkommer ikke mig at advare folk mod denne influenzavaccine - men nu har jeg bare hørt fra mange sider, om netop uforklarlig og langvarig sygdom efter at have modtaget den, at jeg tror, der er en sammenhæng.

    Jeg talte med en bekendt i går, der kunne fortælle om en anden bekendt, hvor man på arbejdspladsen var blevet tilbudt vaccinen kollektivt, og der havde simpelt hen aldrig været så megen sygdom på den arbejdsplads, som efter denne kollektive vaccination, så der er det vist ikke et tilbud, der fortsætter.

    På den anden side, så er det øjensynligt en viden som lægeverdenen holder meget tæt ind til kroppen.

    Som jeg ser det, bør man tænke sig grundigt om, inden man takker ja til den og dybt overveje fordele og ulemper, for jo, - der er mennesker, der er så svage, at de dør af influenzaen, så derfor er den i visse tilfælde berettiget.

    Jeg er stadig interesseret i at høre fra folk, der netop har oplevet langvarig sygdom/utilpashed her i vinter efter at have fået vaccinen.
Log in eller Registrér for at kommentere.