Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan en fjernet æggestok vokse ud igen?

Redigeret 18 april, 2011, 17:38 i Endometriose
Er der nogen der ved om en æggestok kan vokse ud igen - altså regenerere?
I 2008 fik jeg fjernet begge mine æggestokke i forbindelse med forebyggende operation, da jeg har BRCA1 (forhøjet risiko for æggestok- og brystkræft.)
Da jeg ca. et halvt år efter operationen var til kontrol, kunne overlægen på skanningen se en normalt konfigureret æggestok med follikler i - hvordan kan det lade sig gøre...? Jeg har normal hormon produktion og der er ingen tegn på overgangsalder. Jeg er i dag 38 år.

Jeg er meget interesseret i at høre, om der er nogen, der har oplevet noget tilsvarende eller måske kan sige ja eller nej til, om en æggestok kan vokse helt ud igen.

Det var jo meningen, at det skulle være en forebyggende operation, så jeg ikke skulle spekulere på risikoen for at få kræft.

Håber der er hjælp at finde...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej når jeg skriver overskriften kommer der noget om Pcos en sygdom hos kvinder . men jeg kan ikke læse at æggestokken direkte gror ud igen. det må du spørge en læge om. for mig lyder det som de ikke har taget den ud under operation. det ville da være smart hvis vi lige som et firben der mister halen der gror ud igen. også fik det tilbage der var opereret af kroppen. men desværre jeg har aldrig hørt om det. ha det godt.
Log in eller Registrér for at kommentere.