Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

The Love Vitamin

Redigeret 26 april, 2011, 14:39 i Bumser
Jeg følte virkelig at jeg måtte dele det her med nogen!

Jeg gjorde den mest vidunderlige opdagelse igår!!
Jeg ved at det ikke er alle som tror lige meget på holistiske læsninger, men man bør aldrig dømme før man har været der og ved hvad man taler om.

Hjemmesiden TheLoveVitamin.com som jeg vil præsentere er lavet af Tracy fra Canada. Hun har selv kurrereret sin acne uden medicin.
På hjemmesiden kan man downloade hendes eBook The Roadtrip to Clear Skin.

Hendes metode er et alternativ jeg selv vil til hver en tid foretrække den, før man sætter sin lid til lægemidler. Jeg begynder selv på kuren.

Der er ingen grund til at tilføre sin krop unødvendige kemikalier. Det er så let at ødelægge sin fysiske sundhed, men det er ikke altid let at genoprette den.

Jeg ved at det ikke er alle der tror lige meget for holistiske løsninger, men det er hvert fald stof til eftertanke!

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej det lyder super godt men tænkte på hvad kuren er ?
    for er ikke så god til engelsk mvh morten
  • Indstillinger
    Kuren jeg er på er en slags udrensning. Det er en kur jeg selv har sammenstykket med nogle af idéerne fra Tracy.

    Den består i at jeg;
    1. undgår sukker, hvidt brød og stressede situationer som pesten.
    2. indtager forskelligt fermenteret mad og probiotika tilskud(det er godt for maven). Med fermenteret mad mener jeg ting som youghurt, surkål osv. (søg på google)
    3. (Tro det eller ej...) spiser og DRIKKER masser af grøntsagssaft.
    4. Motion.

    Formålet med alt det her er at få rettet op på min fordøjelse!
    Det kan godt være at det lyder lidt krævende, men det er det faktisk ikke når man lige kommer ind i rutinen. Kuren er selvfølgelig kun midlertidig så det er ikke sådan at jeg føler mig ved aldrig at kunne nyde søde sager igen..

    Efter at jeg har læst en masse er jeg overbevist om at det man spiser har en stor virkning på hvordan ens hud har det - for hvad man indtager kommer jo også ud igen. Bumser/acne, som så andre ting der kan dukke op, er kroppens symptomer på at noget ikke fungere som det skal.
    Med det siger jeg dog ikke at folk som mener at de spiser sundt ikke kan få acne. Som mange siger, så tror jeg også at acne kan være forudsaget af hormoner som er ude af balance, men det kan også ordnes med en sund livsstil.
    Medicin, specielt det som indeholder benzoyl peroxid skulle være utrolig effektivt, men det der er ved acne medicin er at det for mange kun hjælper så længe man bliver ved med at bruge det. Når man stopper kan det altså komme igen i mindre eller større grad - og jeg ved fra mig selv at jeg ikke har lyst til at være afhængig af medicin. Derfor syntes jeg det her virker som en mere langtidsholdbar løsning. Jeg går ikke ind for symptombehandling, længere. :)

    Nu er der måske nogen der tænker, sikke hippie-halløj - og ja ja - men de teorier som Tracy fremstiller er ikke noget hun bare selv har brygget sammen. Det er faktisk info man læse om maaaange stedet på nettet - Tracy sammenfatter bare tingene på en god måde syntes jeg. :)

    Jeg tænker på at tage en rigtig anti-candida kur til sommer når jeg har tid og bedre overskud end nu. :)

    LadyApple
Log in eller Registrér for at kommentere.