Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

øre

jeg fik som om der var en klump i mit øre, og jeg ved ikke om det er voks eller andet? så er jeg kommet til at spekulere om det kunne være en skovflåt eller lignende er det muligt?
hilsen hende den bekymrende

Kommentarer

  • Indstillinger
    Øh... En klump?

    Hvis du mener, at du kan mærke en lille knop som du derfor er bange for kunne være en skovflåt, så vil mit forslag være, at det er en bums der er på vej.
  • Indstillinger
    altså den sad ikke fast, det var ligesom væk? jeg fik en lille bitte klump voks ud, men det føles større derinde.. men det sad ikek hårdt fast eller noget?
  • Indstillinger
    Hej var det noget der faldt . ud af dit øre. ja det er ikke til at sige om det lige er ørevoks der er så tørt det selv kommer ud af øret. eller du har haft et lille dyr i øret. det kan også have været en edderkop det har jeg selv prøvet. men har du været ude i naturen fornylig siden du tror det er en skovflåt. få en til at kigge på din øre om der er en rød plet inde eller uden på øret. hvis der er og det bliver større skal du gå til læge. ellers kan du være rolig. få evt lægen til at se om der er meget ørevoks i dine øre. held og lykke
  • Indstillinger
    tak for svaret, altså det sad ikke fast eller noget, altså nej vi gik bare en tur gennem noget træer?
  • Indstillinger
    Og det kan saktens være et lille dyr der er faldet ned i hovedet på dig. eller du er gået ind i et spind hvor der har siddet en edderkop . det kan være ubehagelig hvis det bare er faldet ned har det ikke skadet dig. så du kan sove roligt. kærligst
  • Indstillinger
    takker, det kan ikke være røget ind i "hovedet" hvis det er kravlet ind eller noget? ved det lyder dumt,
  • Indstillinger
    Først siger du det ikke sad fast, hvilket jeg læser som at det røg ud, og så spørger du om det kan være røget ind i hovedet... Hvad...?

    Uanset hvad, så har du vist ikke noget at være nervøs for :)

    Øret er selvrensende, så selv hvis et lille dyr eller et stykke bark eller blad eller hvad ved jeg skulle være røget ind i øret, så snupper ørevoksen det og transporterer det ud igen på et tidspunkt.
  • Indstillinger
    okay takker for de gode svar
  • Indstillinger
    Hvor mener du selv . det evt har ramt dig . Jeg tænker på dit hår og så kravlet efter et sted at skjule sig . og kommet tæt på dit øre . det er ikke unormalt. de gør det. de små dyr.
  • Indstillinger
    Kære dig.

    Din teori omkring ørevoks lyder meget sandsynligt.
    Især hvis du bruger vatpinde eller har svømmet meget.
    Hvis det generer dig, og din hørelse fx. virker nedsat på det øre, synes jeg du skal gå til lægen, som kan give dig noget til at opløse ørevoksen med.

    Håber du løser mysteriet.

    Kh Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.