Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lindring ved falsk strubehoste

Hej,

Vores datter på 1 år har fået falsk strubehoste. Hun har hostet i næsten en måned og er nu på stadiet hvor hun lyder som en søløve og næsten ingen stemme har.

Er der nogen, der har nogle råd til, hvad man kan gøre for at lindre?

Vi har hævet hendes hovedgærde og åbnet vinduet i hendes værelse. I løbet af natten går det således fint, men i løbet af dagen hoster og hoster hun.

Vi tilbyder hende både varm kamillete med lidt honning og koldt vand eller saftevand.

Hvorlænge skal vi regne med det tager?

Johanne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej da jeg var barn brugte de at dampe børnene over en vaskefad , mine forældre havde en gammeldags vaskemaskine der kunne koge og danne damp. som vi sad med hovedet hen over. Hvis i tager en gryde og koger vand i og lægger en pose kamilete ned i . og holder hende hen over dampen så hun ikke river fat i gryden . det er bedst med et håndklæde over hovedet. så dampen bliver under håndklædet. men det er ikke sikkert i kan det. Jeg husker min mor fortalte at hun tog min søster hen til det åbne vindue hvis det var slem at få luft. det hjalp. hvis hun bliver ved at hoste må i gå til lægen igen. hilsen
  • Indstillinger
    I sin tid fik min datter noget flydende medicin af vagtlægen, men jeg kan ikke huske, hvad det hed. En anden læge sagde, at det ingen virkning havde, men jeg syntes nu, at det hjalp lidt.

    Jeg lå og sov med hende ude på badeværelset, hvor jeg lod bruseren med det varme vand løbe, så der var helt dampet til.

    Min datter var ikke ramt i en længere periode, men hun fik anfald nogle gange indtil. hun var en vis alder (husker ikke hvor gammel). Har læst, at anfaldene (om ikke før) stopper helt, når barnet er vokset så meget, så struben har udvidet sig (husker ikke præcist, hvordan forklaringen var).


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    I går fik hun et bad inden hun kom i seng, det løsnede lidt.

    Hun hoster egentlig ikke så meget om natten, det er værst om dagen og lige når hun er blevet lagt i seng.

    Men ja, jeg har, desværre, også læst, at det kan vende tilbage gentagne gange når de bliver forkølede... ØV BØV...

    Det har stået på med meget hoste et par døgn nu, men det er faktisk blevet meget bedre. I dag har hun faktisk været helt frisk :)

    Johanne
  • Indstillinger
    Dejligt det går bedre. her under alt om sygdomme står der noget om hvad der kan bruges imod sygdommen men det er mest i alvorlige tilfæller. der står også hvad man skal holde øje med af andre symtomer. så længe hun kan trække vejret skulle det ikke være farlig. og det er en virus . hilsen
Log in eller Registrér for at kommentere.