det er vel ikke en kønsygdom eller..?
Jeg er 16 og er næsten sikker på at jeg ingen kønssygdomme har, da jeg ikke har haft samleje endnu. Det skyldes nok min usikkerhed omkring noget udflåd. Det er i dag første gang jeg siger det til nogen, men i løbet af de sidste tre-fire år (omkring 12 års-alderen) har jeg haft små næsten usynlig flade knopper på kønsdelene som er vokset og har spredt sig de sidste par år. Jeg aner som sagt ikke hvad det er, men pga. dens placering ved jeg ikke hvor ellers jeg skulle skrive dette (det kunne jo være en indirekte smitte)...
Jeg er endnu ikke parat til at tale ansigt til ansigt med nogen om det, hvilket er grunden til at jeg skriver herinde.
Usikkerheden ligger i det at jeg var så ung da jeg for første gang lagde mærke til det, og dum som jeg nu engang var troede jeg at det måske ville gå over af sig selv, og efterhånden som tiden gik blev jeg mere og mere flov og indelukket.
I dag er blevet en del klogere og vil snart gerne have det ud af verden, da det i flere år har påvirket min psyke. men min indstilling har nok gjort at en del af mig den dag i dag stadig tror på at det går over af sig selv.
Jeg håber at få svar på at det ikke er noget alvorligt, men pga. den lange periode hvor jeg har haft det, er min tillid til dette nok begrænset.
Håber at der er nogle fagflok derude som kan svare på dette..? (hvilke lignende sygdomme er passive i flere år inden selve udbruddet? Jeg har ikke fundet frem til nogen håber i/du kan?)
Jeg er endnu ikke parat til at tale ansigt til ansigt med nogen om det, hvilket er grunden til at jeg skriver herinde.
Usikkerheden ligger i det at jeg var så ung da jeg for første gang lagde mærke til det, og dum som jeg nu engang var troede jeg at det måske ville gå over af sig selv, og efterhånden som tiden gik blev jeg mere og mere flov og indelukket.
I dag er blevet en del klogere og vil snart gerne have det ud af verden, da det i flere år har påvirket min psyke. men min indstilling har nok gjort at en del af mig den dag i dag stadig tror på at det går over af sig selv.
Jeg håber at få svar på at det ikke er noget alvorligt, men pga. den lange periode hvor jeg har haft det, er min tillid til dette nok begrænset.
Håber at der er nogle fagflok derude som kan svare på dette..? (hvilke lignende sygdomme er passive i flere år inden selve udbruddet? Jeg har ikke fundet frem til nogen håber i/du kan?)
Kommentarer
Jeg ved ikke hvad det kan være, men du skal gå til lægen og få kigget på det.
Og NEJ, der er ikke noget som helst pinligt ved at gå til lægen med problemer "dernede".
Læger kigger på kvindelige kønsorganer dagligt, så du skal ikke tro, at dine er noget specielt.
jeg skal nok tage mig sammen ! og søge læge
De er helt ufarlige. jeg har dem selv og mine partnere bliver ikke chikaneret eller overrasket bange for dem.
Hvis du er tvivl så gå til lægen og få det kontrolleret! søg lidt på google og se billeder og sammenlign evt.
Du skal bare hurtigst muligt bestille en tid hos lægen og fortælle om dit problem, for det er da dejligt at kunne holde op med at lide i stilhed med kunne være åben og fortælle hvad der går dig på, og måske kan man gøre noget, så dit problem forsvinder igen eller at du i det mindste for klarhed for hvad det er, så du ikke skal bekymre dig...
Det kan godt være talgknopper du har, og det er helt normalt, men det kunne jo også være noget andet, og så er det bare om at tage til lægen.... Det er ærgerligt at folk skammer sig og derfor bliver hjemme, for der er intet at skamme sig over... Alle har problemer i underlivet i ny og næ, og det er kun godt at man kan gå til lægen og få hjælp...