Tog første p-pille for tidligt
Jeg skulle starte på p-piller, blandt andet fordi jeg døjede meget med pletblødninger og uregelmæssige menstruationer. Men måneden inden har der ikke været noget, og her i går kom der lidt blod, og jeg gik ud fra at det var 1. menstruationsdag, hvor jeg skulle starte. Men så finder jeg ud af, at det bare var lidt pletblødning. Der var gået 28 dage siden min sidste mentruation startede, så troede det var det. Ved I om jeg skal jeg fortsætte på pillerne, eller stoppe?
Tak
Tak
Kommentarer
Du kan kigge på www.praeventionsguide.dk
Jeg ville finde det absolut mere passende, at man prøvede at finde ud af hvorfor du har disse problemer i stedet for bare at sløre symptomerne med medicin. Jeg finder faktisk denne "trafik" dybt kritisabel.
Men ja - jeg ved læger bruge denne "nemme" løsning. Læger har beklageligvis den totale overbevisning om at p-piller løser alle problemer, og jeg ved desværre, at det er svært at finde en læge, der overhovedet vil overveje den mulighed at også p-piller har mange bivirkninger og ikke nødvendigvis er den rette medicin ved blødningsforstyrrelser.
Men hvis der nu er noget andet i vejen, så var det måske smart at finde ud af det nu, frem for at vente til den dag, hvor du måske gerne vil have barn.
Så jeg beder dig bare tænke dig godt om - inden du kritikløst fylder dig med hormoner de næste mange år.