Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forvirret :S

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Men jeg har nogle af symptomerne. Og jeg har det der hyppige vandladninger, så kan det være det. Men jeg skal have en blodprøve, som viser hvad?
  • Indstillinger
    En blodprøve kan vise hvordan vitamin- og mineralniveauet i kroppen er. Altså om man er i underskud af nogle ting. Vitaminmangel kan give mange forskellige symptomer.

    En blodprøve kan også vise om man har kyssesyge, om man har blodmangel, om ens stofskifte fungerer som det skal og meget mere.
    Det kræver bare at lægen beder laboratoriet om at få foretaget tests for lige præcis de ting.

    Har du haft en slem halsbetændelse der ikke kunne behandles med penicillin? Det plejer at være sådan kyssesyge starter.

    Men uanset hvad; det er godt du skal til lægen :)
  • Indstillinger
    Nej det havde jeg ikke, for jeg kunne få nogle piller til det. Og det over ca. 4 dage efter, jeg havde kun problemer med at synke, og tale ellers ikke noget.
    Ja det er det, og jeg skal have taget en blodprøve, og en blodtryk... Men kan man godt se om man har diabetes i blodet ved en blodprøve, eller er det separat :)
  • Indstillinger
    Og det gik ca. under 4 dage.
  • Indstillinger
    Jeg var til lægen idag, men jeg fik ikke taget en blodsukkertest. Da min mor kun mente at jeg havde mononukleose. Men nu vil jeg vente og se til på næste tirsdag, hvor jeg får svar på min blodprøve.

    Jeg var inde og få taget en blodprocent test, og en blodprøve. Men jeg ved kun at min blodprocent var normalt, den var på 7,0. Men blodprøven er jeg ikke sikker på hvad skal bruges til, ind at finde ud af om jeg har mononukleose
  • Indstillinger
    Kæreste,
    Der er måske ikke noget at sige til, at du har det lidt svært, for som du beskriver det, så er du i den grad totalt styret af din mor.

    Hun bestemmer, om du er syg og om du skal til læge, og det lader gudhjælpemig også til, at hun kan styre forløbet hos lægen og bestemme, hvad du skal undersøges for, og hvad du ikke skal undersøges for.

    Det er altså tilladt for en pige på - ja, hvad er du 15-16 år - at have en selvstændig mening og selv tale med lægen om, hvordan du har det.

    Men - jeg kan forstå, det er svært for dig, så hvis ikke det handler om mononukleose, så vil jeg foreslå dig, at du, når du kommer tilbage til efterskolen, lige så stille - uden at fortælle din mor det - får en tid hos lægen ved skolen, så du i fred og ro kan fortælle, hvordan DU har det, og ikke, hvordan din mor synes, du har det - og så blive behandlet ud fra din egen sygehistorie - og ikke din mors.

    Jeg synes sådan set, du skal bruge resten af tiden på den efterskole til at øve dig i at sige fra over for din mor og insistere på at selv mærke efter, hvordan du har det.

    Jeg kan godt forstå, du har det svært, hvis du har en så dominerende mor.

    Og - på forhånd undskyld, hvis jeg har misforstået det, men ved at læse tråden igennem, så skriver du hele tiden, at din mor mener, din mor bestemmer osv....
  • Indstillinger
    Tja, der bliver kun tjekket andet i blodet end om du har mononucleose hvis lægen har bedt laboratoriet om det.

    Hvorfor i alverden snakkede du ikke med lægen om de ting vi har skrevet om her?????????????????????????????

    Det lyder som om du ikke en gang spurgte om der er risiko for at det er diabetes... Det er jeg som sagt sikker på det ikke er, men når du går og er nervøs for det, så kan jeg godt nok ikke forstå hvis ikke du talte med lægen om det.

    Det er lægen - ikke din mor - der skal vurdere hvad du kan fejle! Og det kan lægen udelukkende hvis du taler med ham/hende og fortæller hvordan du har det.

    Ja undskyld mig, men jeg er virkelig overrasket. Du skriver her fordi du har brug for at lufte dine tanker og høre andres forslag til hvad der kan være galt - men den du vil have allermest ud af at tale med om det er lægen, og så gør du det ikke når du er der.
  • Indstillinger
    Ja det er rigtig, men jeg vil også gerne selv se hvad det kan være. Men jeg tager bare lang tid før jeg kan sige overfor hende, da jeg ikke ellers ved jeg skal sige. Men jeg tro jeg tager imod din hjælp, og går nok til lægen når min mor ikke ved det.

    Men jeg venter til at se om det endelig kan være kyssesyge, og hvis det ikke er, går jeg selv til lægen.

    til anna84...

    Jo det er rigtig, men som sagt tro jeg også jeg tager til lægen ved min efterskole. Så jeg selv kan spørge og få svar.
    Det er ikke fordi jeg hader min mor, men det er bare virkelig underlig følelse.
  • Indstillinger
    Så forstår jeg.

    Det er altid rigtig svært at ændre tanke- og handlemønstre, og når det altid har været sådan, at det er din mor der "bestemmer" og hun ikke spørger dig hvad du mener/har lyst til osv. er det svært for dig at komme på banen og blive selvstændig.
    Hun tænker nok slet ikke over det.
    Har du mod på at prøve at tale med hende om det?

    Jeg kunne forestille mig, at du også har svært ved at sige hvad du rent faktisk syntes overfor vennerne, og at du i stedet gør og siger det du tror DE syntes, og at du har svært ved at mærke efter og gøre hvad du VIL for; fx. hvis dine venner vil have dig med hen og se film, men du i virkeligheden har mest lyst til at ligge og læse i din seng, så går du med hen og ser film...

    Det vil være et rigtig godt sted at starte.
    Prøv at mærke inden i dig selv hvad du har brug for, og gør så det i stedet for at tænke at du skal gøre det vennerne gør for ikke at gå glip af noget.

    Det er vigtigt at du lærer at mærke efter og sætte grænser.

    Man kan få sig nogle rigtig dårlige oplevelser hvis man ikke respekterer sig selv.
    Det vigtigste er nok det at man kan risikere at komme ud i seksuelle situationer man slet ikke er klar til, fordi man ikke formår at sige nej og holde fast ved det hvis den man er sammen med en der vil gå et skridt videre.
  • Indstillinger
    jo det er rigtig, jeg har problemer med at sige fra. Jeg må til at lære det, men syns det er meget svært.
    Men rigtig mange tak for hjælpen. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.