Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Acne - Hjælp

Redigeret 24 april, 2011, 14:44 i Bumser
Hey, jeg er en 17-årig dreng, som er træt af at ligne en nr. 9+ekstra pepperoni fra det lokale pizzeria, i ansigtet.

Har prøvet diverse håndkøbs midler, og er holdt op med at tro på dem..

Det jeg gør nu er, spise rimeligt sundt, drikke meget vand(måske for meget?). Vasker ansigt morgen og aften. Holde hænderne fra ansigtet da der er mange bakterier på hænderne(har jeg læst). Dyrker boksning på motionsplan 2 gange ugentligt og styrketræner.

Men jeg ser hele tiden flere bumser dukke op, jeg prøver at lade være med at tage mig af dem, da jeg har læst at det bare gør det være, men det er svært.

Hvad kan jeg mere gøre?
Hvis jeg skal løbe 10km dagligt, hvis det er dét der skal til, så gør jeg det!

- Tak på forhånd =)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er kun en ting at gøre. Ta ned og snak med din læge.
    Har selv prøvet stort set alt som kan fås i håndkøb efterhånden, og intet af det er godt nok.
    Basiron 10% er nok det bedste du kan få i håndkøb.
    Tror ikke det er muligt at drikke for meget vand, så bare bliv ved med det, samt at vaske ansigt morgen og aften. Hvis du har råd, vil jeg anbefale vaskegelen fra Vichy.

    Fra lægen har jeg selv prøvet følgende produkter:

    Skinoren - Ikke godt
    Tetracyklin - godt, men bivirkningerne var for kraftige hos mig (Må ikke tages om sommeren, grundet øget følsomhed overfor solen)
    Redap Gel - Godt, men ikke nok i sig selv
    Dalacin - Rigtig godt, men må så vidt jeg husker kun bruges i 2 uger

    For fem dage siden startede jeg på Hexabotin (piller som mindsker bakterieniveauet) og Clindoxyl (Creme der er en blanding af Dalacin og Basiron, som fjerner bumserne efter de er kommet. Det er lidt for tidligt at sige om pillerne virker, men cremen er i hvert fald god..

    Håber du kunne bruge det til noget. :)
  • Indstillinger
    Tak for svaret!
    Jeg har snakket med min læge, han henviste mig straks til en hudlæge og sagde ikke andet.
    Så jeg har fået en tid nu, men det først om et par måneder, grundet ventetiden.

    Så jeg prøver at fortsætte min "sundere" livsstil =D
  • Indstillinger
    TheLoveVitamin.com
  • Indstillinger
    Jo, det kan skade at drikke for meget vand. Jeg ved ikke hvorfor man tror det ikke er skadeligt.

    http://www.kontinens.dk/page/231/

    http://ing.dk/artikel/63978-overdrevet- ... er-kroppen


    Mine børnebørn skal også passe på, for huden var ved at blive meget slem. Vand og sæbe er slet ikke nok.
    Men de går til en kosmetolog og får renset deres hud med mellemrum. Jeg troede ikke på det ville virke, men det må jeg tage i mig igen. Det virker, men koster selvfølgelig.


    Vitaminer får de også.
  • Indstillinger
    Hej.. Min hud var også slem da jeg var teenager. Jeg prøvede ALT.. Men endte med at prøve tv-shops produkt Proactive. Og det hjalp virkelig.. Seriøst prøv det.. Troede selv det var fup men det gjorde min hud flot.
Log in eller Registrér for at kommentere.