Hjem Astma og allergi Allergi

Mit ene øje kløer året rundt!

Redigeret 15 september, 2011, 07:02 i Allergi
Er der nogen der har oplevet noget lign. eller har hørt om det?

Jeg har igennem mange år lidt af allergi, især overfor græs og hund, og især mine øjne har været ramt, men det var på at niveau jeg kunne leve med.
For ca. 3 år siden gik mit højre øje så helt amok. Det begyndte at klø helt vildt, især ved øjenvipperne. Jeg har været ved flere læger og øjenlæger som ikke rigtig har kunnet stille en ordentlig diagnose. Nogle har ment allergi, andre har ment det ikke er, da kun det ene øje er så ekstremt ramt. Men de har ikke rigtig kunnet se noget.
Irritationen er der hele tiden, men det går meget op og ned med hvor slemt det er. Øjet havde et rigtig slemt flip i december, og har det nu igen. Det kløer og kilrer langs øjenvipperne, på kanten af øjenlåget og på bagsiden. Det eneste der har kunnet dulme bare en lille smule har været dråber eller salve med binyrebarkhormon og piller med dette. Men det kan man jo kun bruge meget kortvarigt. Har ellers prøvet rigtig meget forskelligt af øjendråber, næsespray, allergipiller, tårevæske m.m.
Jeg bruger ikke make up på øjnene. Vi har heller ikke husdyr. Spekulerer på om en fødevareallergi kan vise sig ved det ene øje.

Håber bare SÅ meget på at finde bare én anden der kan nikke genkendende til mit problem, da det efterhånden tærer rigig meget på mig! Man bliver jo totalt desperat! Og det er svært at finde ret meget sympati og forståelse, da mit øje ikke er tydeligt rødt eller helt vildt hævet. Men det kløer altså alligevel!

Kommentarer

  • For en uge siden startede præcis de samme symptomer som du. Mit højre øje klør helt forfærdeligt. Mest i kanten omkring øjenlåget. Det kommer og går i løbet af dagen, nu her til aften er det helt ekstremt, og kan ikke lade være med at klø igen, øjet er helt rødt. Har du fundet ud af noget siden hvad det kunne skyldes, så vil jeg meget gerne have et svar.

    Hilsen Kasper Riis
  • Ja jeg kom til sidst på en øjenafdeling, hvor lægen der konstaterede at mit øje har en meget lav produktion af tårevæske - dvs. tørt øje, og at alle de allergiøjendråber og binyrebarkhormon-dråber div. øjenlæger og læger har givet mig nok er skyld i det og har forværret det. Havde en allergisk reaktion i bindehinden som følge af det. Så nu drypper jeg 2-3 gange dagligt med en tårevæske ved navn Oxyal som fås i håndkøb på apoteket. Og drypper ikke med noget som helst andet! Det går betydeligt bedre med øjet, men da det var et ekstremt tilfælde vil det være en langvarig proces. Måden de finder ud af om man har tørt øje er meget simpelt ved at sætte en papirstrimmel nederst i ens øje. Det skulle bare ha' været gjort for flere år siden.
    Mit bedste råd er, lad være med at eksperimentere med en masse øjendråber som jeg gjorde, pas på med allergi-øjendråber og brug kun binyrebarkhormon-dråber hvis du HELT sikkert har noget øjenbetændelse, og brug det kun i en kort periode. Mange øjendråber indeholder også et gammeldags konserveringsmiddel som man efter længere tids brug ofte udvikler allergi over for. Så brug kun øjendråber med de nyere "inelligente" konserveringsmidler i eller få dem i engangs-pipetter hvor der ikke er konservering i.
    Men få en tid ved en dygtig øjenlæge og få det undersøgt.
  • hej, jeg har det samme problem med den højre øje. nu er det trejde år jeg kæmper med det , og enderlig har jeg fået løst mysteriet. jeg blev allergitestet i starten af året, som viste at jeg er allergisk over for metaler (krom, nikel, cobolt). efter at jeg har nogle tandkroner, viser det sig at de inderholder de metaler som jeg reagerer på og derfra kommer min kløe i øjet, nu er det næsen også. Næsten alt hos en tanlæge inedholder minimum en af metalerne, derfor vil de måske hjælpe hvis I bliver testet og undersøgt hos en tandlæge. håber det hjælper
  • Hej!
    Jeg kender alt til dit problem. Mit problem er begge øjne, men primært højre øje. Jeg har haft det hele mit liv (jeg har altid haft eksem på hele kroppen, men er nu kun i ansigtet) og jeg får nogle slemme allergiske reaktioner engang i mellem, hvis jeg ikke har taget mine allergipiller, brugt øjendråber og binyrebarkhormon salve (jeg bruger hyderm) Jeg ved godt at man kun må bruge salven i korte perioder, men det har jeg valgt at ignorere, for ellers kan jeg ikke fungere. Når jeg bruger make up, så bruger jeg udelukkende clinique, og det kan anbefales. Du efterlyste nogle som har samme problem som dig, og det kan jeg sige at jeg har. Jeg har indset at jeg ikke kan gøre noget ved det, og jeg har lært mere eller minde at leve med det.
Log in eller Registrér for at kommentere.