Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

'Pres' i pungen

Redigeret 11 maj, 2011, 15:02 i Åben debat for mænd
Jeg er en fyr på 21 - Har indenfor de sidste 5 dage gået med en bekymring.
Der er opstået nærmest et lille, pres, på venstre testikel, og en smule smerte hist og pist.

Det er dog ikke noget videre alvorligt, og af og til glemmer man lidt det er der.
Mistænker også at det bliver gjort værre af at jeg hele tiden bekymrer mig om det.
Af og til får jeg den følelse at det er svært at sige præcis hvor smerten overhovedet kommet fra.

Der er ingen hævelser, ingen ømhed overhovedet, og al fungerer som det ellers skal dernede, ingen klager at bemærke udover den smule ubehag der nu er.
Det er også faldet mig ind om jeg bare kunne have forstrukket noget i området i skridtet? Jeg cyklede op ad bakke i en (MEGET) hård modvind samme dag som problemet opstod, hvor jeg valgte bare at trampe til.

Når jeg vågner om morgenen er der som regel ikke rigtigt noget at mærke overhovedet, først når jeg har været igang og på benene i noget der ligner en times tid begynder den trykkende svage smerte så småt at komme tilbage.

Jeg tænkte jeg lige ville give det en uge inden jeg bestiller en tid hos lægen, og lige høre ad herinde hvad muligheder der kunne være.

Min første umiddelbare frygt var testikel torsion, men det burde umiddelbart være en mere akut og mere smertefuld situation.

(P.s. Jeg er ikke, og har aldrig været, seksuelt aktiv)

Addendum; Den eneste livsstilsændring jeg har foretaget på det seneste er at jeg er begyndt at tage Zinc tilskud.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ingen forslag til hvad det kan være, men jeg syntes da ikke du skal vente en uge med at tage til lægen.
    Du kan da prøve at ringe på mandag og lige forklare det i telefonen og så kan læge beslutte for dig om det er noget der skal kigges på eller om du skal se det an et stykke tid.

    Går du i stramme bukser? Så kunne løsningen nok være at tage nogle løse på.
  • Indstillinger
    Jeg har ihvertfald valgt at 'go commando' her i weekenden! ;)
  • Indstillinger
    testikel torsion... Det overser man ikke... du går ikke og glemmer det... Så det kan udelukkes....

    Ikke seksuelt aktiv - og har aldrig været det....
    Har du aldrig onaneret?
    har du aldrig fået ufrivillige udtømninger om natten?

    Eller mener du blot, at du endnu ikke har været sexuelt sammen med nogen, så du vil udelukke kønssygdom..

    Det kan give smerter i testiklerne evt blot den ene, om man ikke får lindet trykket...
Log in eller Registrér for at kommentere.