Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For meget motion

Redigeret 11 april, 2011, 12:10 i Motion
Hej jeg er en pige på 14 år, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der sker med voksne og børn hvis de dyrker alt formeget motion og hvordan det påvirker kroppen ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære idax,
    så stort et emne kan vist ingen besvare, men der er mange steder at læse om det, tror jeg.
    Jeg er 78 år, helt ærlig så tror jeg ikke, at ret meget motion er sundt for mig. Efter nytår ville jeg være flittig med lidt gymnastik om morgenen og begyndte med "hop på stedet" bl.a. - jeg tror jeg rystede "noget" løs, for nogle dage efter fik jeg et nyrestensanfald, som resulterede i undersøgelser, operation i begge nyrer for polypper med mere, heldigvis godartet.
    Mærkelige ting skete, jeg har haft forstoppelse hele mit liv, det har jeg pludselig ikke mere. Det er en dejlig forandring, men så skal DET vel undersøges. Nej, jeg holder min kæft, gider ikke mere
    Jeg har indtil sidste år gået i motionscenter, det savner jeg, men det var for hårdt for min lænd.
    Jeg vil også poste dette indlæg under "Ældre" for at høre andres erfaring med motion i en høj alder.
    Hvad skal du bruge det til ?
  • Indstillinger
    Hej, tak for din flotte besvaring (:
    jeg skal bruge det til en projekt opgave i idræt, og da jeg ikke kunne finde noget om det andre steder tænkte jeg at jeg ville spørge her.
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Lav en google-søgning:

    overtræning konsekvenser

    så dukker der masser af information op...
Log in eller Registrér for at kommentere.