Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

i tvivl om graviditet

Redigeret 9 april, 2011, 18:14 i Prævention
Hej

For en uge siden lå mig og min kæreste i sengen. Vi hyggede os, og hans penis var inde i mig omkring 5 sekunder. Men vi droppede det, fordi vi ikke havde noget beskyttelse i nærheden.

Nu er det lørdag, og jeg skulle have fået min menstruation i torsdags. Jeg har stadig ikke fået den, og derfor tog jeg en graviditets test igår. Den viste negativ, men min menstruation er stadig ikke kommet. Nogle gange, kan den godt være nogen dage forsinket, men det er meget forskelligt.

Har jeg grund til at være nervøs?

Hilsen mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Risikoen for graviditet er ekstremt lille - næsten ikke-eksisterende - så jeg tror bare at din menstruation udebliver som en kombination af naturlig "forsinkelse" og det at du går med nervøsiteten i baghovedet.
  • Indstillinger
    Mange tak for svaret.


    For noget tid siden kom vi for første og sidste gang ud for et uheld, og jeg måtte tage en fortrydelsespille. Jeg pletblødte frem til min næste menstruation, men min menstruation kom til tiden.

    Kan fortrydelsespillen være en af årsagerne til at min menstruationen ikke kommer til tiden denne gang, da det jo kan lave nogen ændringer?

    Kan det også godt lave ændringer 2. gang man skal have sin menstruation efter indtagelse af fortrydelsespillen, selvom den kom til tiden første gang?
  • Indstillinger
    "For noget tid siden kom vi for første og sidste gang ud for et uheld,.." Øh, altså bortset fra forleden, hvor I også var ved det?

    Nej, jeg mener i lighed med anna at risikoen er ekstremt lille, men det betyder så ikke, at den ikke er der; så husk dog det kondom - hver gang, og fra start til slut. Jeg er helt sikker på, at mobilen aldrig befinder sig ret langt væk - det bør kondomet altså heller ikke. Og kondomet er lige så meget din kærestes ansvar, som det er dit.

    Og jo - sådan en fortrydelsespille er stærke sager og jeg vil bestemt mene, at den sagtens kan lave ravage også nu.

    Men - er din menstruation ikke kommet om en uges tid, bør du nok tage en test igen, for at være helt sikker på, at du alligevel ikke er blevet gravid, men mon ikke den er kommet til den tid.
  • Indstillinger
    Som de andre siger så er du nok ikk gravid. Men det virker som om at i har nogen uheld som i kalder det. Måske du burde overveje p-piller hvis ikke i får fat i det kondom?
  • Indstillinger
    mange tak for svarene. Jeg håber at den kommer her en af dagene

    Jo jeg været til lægen og fået p-piller for 5 dage siden, så nu går jeg bare og venter på min menstruation, så jeg kan begynde på dem.
Log in eller Registrér for at kommentere.