Hjem Mave og tarm Åben debat om mave-tarmproblemer

Bøvse anfald

Jeg har dagligt gennem det sidste 1½ år haft irriterende bøvseanfald efter hver gang jeg enten spiser eller drikker. Det er helt ligegyldigt hvad jeg indtager. En slurk vand gør at jeg bøvser i 10 min umiddelbart efter. Det kommer med få sekunders mellemrum.

Jeg får ikke luft i tarmene da jeg ikke prutter mere end værende normalt.
Min mave hverken vokser eller føles øm. Men jeg har dog lidt topmave som kom omkring 1½ år siden samtidigt med at mine bøvseanfald begyndte.

Jeg har ikke ændret spisevaner eller andre ting i mit liv der skulle gøre at jeg pludseligt får de anfald.

Har dog siden forsøgt mig med motion, mere sundt mad o.s.v. uden nogen effekt.

Jeg kan læse mig frem til at min oppustede mave er anderledes end de flestes. Da det ligger i selve mavesækken hos mig, og anfaldende kommer få sekunder efter indtagelse af mad og drikke, og stopper 10-20 min efter. Og det sker hver gang og uanset hvad og hvor meget jeg indtager.

Nogen der har oplevet det samme og kender en kur?

Kommentarer

  • du sluger måske luft ---du spiser måske for hurtigt --sluger du maden --siden du får alt den luft med ned ---måske er det derfor du bøvser
  • Det ville give mening, hvis det altså var sådan at jeg havde haft problemet hele livet.

    Men det er opstået pludsligt og uden at jeg har ændret på hverken spisevaner eller hvorledes jeg sluger det.

    Min egen læge kan ikke finde nogen forklaring ud over at jeg nok spiser forkert. Hvilket jeg så har gjort i 32 år uden problemer men pludseligt ikke kan "tåle" det længere.

    Synes det er meget mystisk.

    Hvad i alverden kan få et glas vand til at udløse et bøvseanfald i 25 min?

    Hvis jeg slugte luften burde det så ikke komme ud på en gang i en stor bøvs? I stedet kommer det ud lidt efter lidt, og det føles om om nogen puster min mave op hver 5-7 sekunder, efter jeg har drukket.
  • du skal sige til din læge at du vil have dette rigtig undersøgt ---du vil have undersøgt spiserør og mavesæk ---

    jeg har arbejdet på en røntgen afdeling i 12 år --der lavede vi mange undersøgelser af de indre tarme ---

    den gang skulle man drikke lidt kontrast til nogle undersøgelser ---men om det stadig er sådan ved jeg ikke --det er flere år siden jeg var oå den afdeling---

    men det kan undersøges ---og din læge skal ikke bare slå den ---når han ikke selv kan finde ud af det ---må han gøre noget andet ---du skal ikke holde dig tilbage--

    tænk lige på lægen er der for vores skyld ---men vi er der også for hans skyld ---for vi giver ham smør op brødet
  • Hej slettet


    det samme problem har jeg nu, jeg har haft det over 1 måned, hvordan kom du af med det?

    på forhånd tak

    bilo

Log in eller Registrér for at kommentere.