Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

For lavt stofskifte ændre sig ved ophold i Spanien

Redigeret 7 april, 2011, 16:32 i Forstyrrelser i stofskiftet
Ja,så er mit stofskifte igen for lavt,efter ophold i Spanien i 1 mdr.Der går lig 2-3 uger,så begynder jeg at få ondt i v.arm på mærkelig steder også denne gang med svage ben og musklerne gør ondt især i lysken,når jeg skal ud af senge nat/morgen.Derefter går det rimeligt,men jeg får slet ikke den daglige lange gåtur ,som i starten af opholdet.Føler mig total smadret.Nu fik jeg i dag endelig svar på mine blodprøver og efter kontakt med egen læge,skal jeg prøve 2 ekstra af Euthyrox 50 mikrogram om ugen.Får hver dag 2 stk og inden jeg tog afsted var prøverne fine.Virkelig træls,hvis jeg skal have det sådan,hver gang jeg drager udenlands.Sidste år samme problem.Inden jeg kommer til læge,derefter til blodprøvetagning og igen til læge,tager det 3 uger og så skal jeg snart hjem igen
Solskins hilsner fra Airam55

Kommentarer

• Min erfaring er, at stofskiftet er meget påvirkeligt af den psykiske tilstand. At rejse kan jo give noget stress. Selvom man måske har det godt med at rejse, så er det stadigt et brud med rutiner, mange nye in-put o.s.v. Så alt i alt finder jeg det ikke mærkeligt, at dit stofskifte reagerer på det.

Hilsen Helene
  • Jeg vil nu vove den påstand at det er temperaturen som gør det, det er det for mig, jo varmere der er des mindre skal jeg have i dosis. vh Petra
  • Så er det jo lige omvendt for mig,for jeg skal øge min dosis.
    Jeg har selv tænkt på om det kan være klimaet,som kan påvirke ens stofskifte,for så må jeg være meget påvirkelig
    Hilsen Airam
Log in eller Registrér for at kommentere.