Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergisk overfor alkohol?

Redigeret 7 april, 2011, 11:50 i Allergi
Hej Netdoktor.
I lørdags var jeg hjemme hos en ven, jeg skulle overnatte hos ham, og vi tænkte om vi ikke skulle prøve at drink lidt alkohol, det gjorde vi så, og jeg drak kun en øl, en tempt og 2 snapsglas små blå. Vi har aldrig prøvet at drikke os fulde før, men er det nok til at drikke sig fuld, hvis man er ny i branchen??
Vi var vågende langt tid ud på natten og det var noget tid siden vi sidst havde drukket noget med alkohol i, da jeg fik hovedpine, som jeg mener er meget normalt, da alkohol genere hjernecellerne.
Vi sov indtil tolv-tiden dagen efter, og jeg var nu også blevet forkølet, med meget slim i halsen og stoppet næse, et par dage efter fik jeg en prop i det ene ører og øjenbetendelse, jeg bruger til dagligt linser, og plejer at kunne tage en lille lur med dem i, det kunne jeg ikke en dag, og så kom det.

Så ved i, om jeg har en slags allergi overfor alkohol? Om jeg bliver forkølet/syg og får en lettere vej til betendelse via alkohol?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg tror ikke du har allergi overfor alkohol , så ville din krop reagere hurtigere evt med hævede slimhinder. slim i halsen. Jeg tror nærmer du har været et nyt sted hvor bakterierne er anderledes . der har måske været støv i nærheden . og måske er din imumsystem mere følsom når man har drukket. Og ja er du ikke vant til at drikke kan du saktens blive fuld af en øl. også hvis i ikke spiser mad til alkoholen slår den kraftiger. og man går hurtigt under bordet hvis man drikker på tom mave. man kan også få bumser af at drikke især øl. Hvis du skal prøve igen så , prøv med en slags. så du kan finde ud af om du reagere på det. held og lykke
  • Indstillinger
    Der har været andre indlæg med den overskrift - enten allergi eller intolerance, jeg vil foreslå dig at læse med der, du vil nok finde en forskel fra det du beskriver. Husk at drikke vand! Og lad være med at blande, en anden gang vil det være nemmere at finde ud af hvad det evt, skulle være som giver dig reaktioner. God fornøjelse, pas på dig selv, ingen andre gør det. Mvh. Helle8
  • Indstillinger
    Det har jeg gjort helle8 men tak for hjælpen :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.