Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ryster på hænderne

Redigeret 15 juni, 2015, 05:41 i Store børn
Hej.
Jeg har med, at ryste på mine hænder hele tiden, kan ikke holde på nogle ting uden jeg ryster på mine hænder.
Jeg dyrker meget form for sport, men husker altid, at drikke vand. Jeg kan nogle gange ikke drikke et glas med vand, uden jeg må bruge begge mine hænder for at jeg ikke spilder eller der ryger vand ud over det hele, kan dog heller ikke skrive på papir eller på min computer uden jeg kan mærke mine hænder ryster, har haft det i et par år nu, men det er blevet værre.
Jeg er kun 16 år, og synes da ikke, at jeg allerede skal ryste så meget på mine hænder?? Hvad kan det skyldes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du overvejet at få det undersøgt ved en læge?

    For nej, det lyder ikke som noget, der er helt ligegyldigt. Hvad med de voksne omkring dig - dine forældre, dine lærere - har de ikke reageret?
  • Indstillinger
    jeg har spurgt min mor, men hun siger bare at det sker der ikke noget ved, men mine lærer har tit spurgt om jeg frøs eller var bange siden jeg rystede sån på mine hænder, og der har jeg altid sagt, at det var bare noget de gjorde.
  • Indstillinger
    Hej det er ikke normalt at du ikke kan drikke et glas vand. at du ryster så meget. hvad det kan være er svært at sige. og du må undersøges hos lægen mm. pakinton sygdom giver hænder der ryster så man har svært ved at holde på ting. Prøv at spørg dine forældre om der er andre i din familie , der også har rystet på hænderne. Kan din far hjælpe dig , hvis din mor ikke vil forstå det. held og lykke
  • Indstillinger
    Det eneste jeg ved er, at min morfar også ryster på hænderne, men det er ikke ligeså meget som mig, og jeg ser ikke min far så meget mere, så kan ikke rigtigt spørge ham, men kan jo prøve og gå til lægen (:
  • Indstillinger
    Ja, jeg synes afgjort du skal få en tid hos din læge.
  • Indstillinger
    det lyder som et af de klassiske symptomer på den milde form for angst. jeg har det selv, og tager betablokker for at fjerne min rysten på hænderne.
  • Indstillinger
    jeg har rystet siden jeg var 12 år og nu er jeg 39 år og nu kan jeg snart ikke leve med det mere - fik I svar på hvad det var og har det hjulpet for det lyder præcis som min lidelse - jeg har bare fået at vide at det ikke er parkinson.

    Hilsen Sanne
Log in eller Registrér for at kommentere.