Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kirurg til religioes omskearing soeges

Redigeret 9 april, 2011, 12:17 i Små børn
Vi har en dreng på 2 et halvt. Far er muslim og mor er kristen. Vi har valgt at han skal omskaeres. Vi ved bare ikke hvilken kirurg vi skal bruge. Han skal i narkose har vi valgt.
Kan I anbefale en i HT området?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvor bor i hen? i kan tage op til lægen og henvise jer til en privat hospital det koster vist 2000 kr
  • Indstillinger
    jeg har bare fået at vide at dette kan jeg ikke når det er religiøs årsage.
    vi bor i malmø
  • Indstillinger
    ok jeg kender ikke så meget til malmø men i kan sagtens gøre det her i kbh hos en privat klinik i betaler bare selv for det.
  • Indstillinger
    hvad med om i ventede til drengen blev så voksen så han selv kunne bestemme --om det er det han vil ---
    han har jo ikke mulighed for at lave det om --hvis han har en anden tro end jeres når han en gang selv må bestemme ---
  • Indstillinger
    Ja, jeg ved jeg givet vil komme til at stikke hånden i et hvepsebo, men jeg vover pelsen:

    Jeg har utrolig svært ved at fatte disse, som jeg vil kalde seksuelle, overgreb på småbørn. Jeg ved det foregår som almindelig praksis i visse befolkningsgrupper, der bekender sig til en bestemt religion.

    Jeg ved også, at det påstås at være af hygiejniske grunde i visse egne af Verden, men det rokker ikke ved, at voksne mennesker finder ide - måske endda fornøjelse - i at skære i småbørns kønsdele. Der er jo også steder, hvor man finder det helt rimeligt at skære løs i småpigers kønsdele. Før i tiden blev man jo heller ikke bedøvet - det gør man da heldigvis nu - i hvert fald de fleste steder, men alt andet lige, så er det stadig smertefuldt for det lille barn - og hvorfor mener man, at den Gud man nu bekender sig til, bifalder at man påfører et lille barn smerte og samtidig fjerner noget, Han har skabt?

    Det er en "tradition", der har kørt i- ja, det ved jeg ikke, men flere/mange hundrede år vel, og på et eller andet tidspunkt, er der så nogen, der har fundet på at legalisere det, ved at kalde det en religiøs handling.

    Hvordan man kan få et regulært seksuelt overgreb til at være religiøst, fatter jeg ikke. Hvordan man bliver en bedre religiøs af at få noget sådan gjort, fatter jeg heller ikke.

    I øvrigt, hvis man virkelig mener, der skal skæres noget væk, for at "passe i en bestemt retning" - hvorfor er det så kønsdelene, der skal skæres i? Hvorfor ikke et fingerled eller øreflippen f.eks.?

    Jeg ved, vi ikke må diskutere religion her på ND, og det er jeg heller ikke ude på, tvært i mod faktisk, men som nævnt - jeg forstår bare ikke, hvordan man kan kalde sådanne overgreb for religiøse.

    Men - for at komme tilbage til trådstarter. I kan - desværre i min verden - sagtens finde masser af private klinikker, der mod betaling vil udføre dette overgreb på jeres lille dreng.
  • Indstillinger
    til Lotte ----et godt indlæg --jeg er enig med dig ---det gør ondt langt ind i min sjæl ---når jeg tænker på hvad de bliver udsat for -de små drenge og piger --og de kan ikke forsvare sig ----
Log in eller Registrér for at kommentere.