Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Uregelmæssig dlkdsgsf

Redigeret 6 april, 2011, 17:18 i PMS og menstruation
Jeg er 18 år og min menstruation har aldrig opført sig "normalt" dvs den er yderst uregelmæssig, kan dukke op på mærkelige tidspunkter, men for det meste udebliver den bare fuldstændig. Der kan gå op til 4 måneder, måske længere, hvor den slet ikke kommer. Det har aldrig rigtig bekymret mig, fordi den bare altid har været sådan - det påvirker mig ikke rigtigt i min hverdag, jeg ser det mere som en fordel. Men det er begyndt at gå mig på, især nu hvor jeg har brug for at starte på p-pillen. Jeg har fået af vide at jeg SKAL tage den når jeg får min menstruation, og jeg har ventet i meget lang tid nu.

Spørgsmål: Er der noget galt med mig, burde jeg være bekymret over min cycle og tage til lægen?
Er det en god ide bare at starte på pillen, og lade den "skabe" min menstruation den fjerde uge? Det ville nok gøre min menstruation mere normal, regelmæssig.

Jeg er meget forvirret over min krops måde at fungerer på.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej har du ikke været til læge . og talt med ham / hende om der går så mange måneder imellem . jeg ville bede om at blive undersøgt om noget var galt med underlivet. før lægen bare giver dig nogle p- piller. Er du i hårdt pressede situationer i din hverdag. dyrker meget sport. eller andet der kan være årsag til at menstruationen går i stå. du må have nogle forstyrelser i din krop. det er vel bedere at finde ud af det. som bare at give dig p- piller. Jeg er personlig modstander af P- piller og ligende stoffer som disse. så jeg synes du skal tænke dig godt om hvad du vil fylde din krop med . held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg føler mig ikke presset eller stresset, specielt deprimeret etc. Jeg er temmelig glad for det meste, så kan ikke se hvordan det skulle påvirke noget. Desuden har min cyclus jo altid været sådan. Jeg tror jeg tager til lægen et smut.
  • Indstillinger
    Hej ja en god ide, håber lægen finder en årsag. pøj pøj
Log in eller Registrér for at kommentere.