Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Medicin til nedbringelse af sexlysten

Redigeret 4 april, 2011, 18:13 i Mandlige sexproblemer
Hej

Jeg er en mand på 28, med et naturligt sexdrive. Desværre står jeg nu i en situation hvor sex med et andet menneske ikke er muligt. Ornani gør ikke rigtigt nogen forskel.

Findes der ikke noget medicin der kan fjerne ens sexlyst uden blot at lamme hele en psyke og bedøve en ?

Mvh KBmaster

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke helt gennemskue, om det her er en joke? For hvis ikke det er, så må du da alligevel have et problem med dit "naturlige" sexdrive?

    Jeg går ud fra, du en tid skal opholde dig et sted, hvor det ikke er muligt at dyrke sex. Det kan de fleste faktisk godt klare - og det er efter min mening generelt et dårligt synspunkt, at tro at alle problemer kan klares medicinsk.

    Du kan dog sikkert finde et eller andet suspekt på nettet, men hvis du vil være sikker på, at det ikke er noget, du måske vil komme til at fortryde godt og grundigt, bør du bestemt lige forhøre dig med din læge, om dette eller hint ikke skader på længere sigt.
  • Indstillinger
    Det er bestemt ingen joke. Jeg har valgt at flytte for at komme væk fra kvinderne. Fra kbh til Bornholm på en gård hvor jeg kan gå og passe mig selv og nyde livet.

    At se smukke og dejlige kvinder overalt i kbh uden at kunne få lov at lege med nogle af dem var ikke til at holde ud.

    Vil prøve at få en tid hos lægen her snart, måske han kan hjælpe. Men har i nogle ideer så kom med, det er altid godt at komme med lidt forhåndsviden.
  • Indstillinger
    "At se smukke og dejlige kvinder overalt i kbh uden at kunne få lov at lege med nogle af dem var ikke til at holde ud."

    Det var vist den korte forklaring på hele dit problem. Så længe du betragter kvinder, som noget man bare leger med, er der ikke noget at sige til, at du ikke får lov.

    Det er fornuftigt, du får en snak med din læge, for du har da vist brug for noget hjælp.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar.

    Jeg har ofte oplevet samme attityde fra kvinder jeg har mødt. Ser ud til at være meget normalt.

    Har tidligere talt med min tidligere læge om samtaleterapi, men det følte han ikke var nødvendigt. Lad os håbe den nye er mere åben.
  • Indstillinger
    Hej man kan blive medicinsk kastereret så mister du nok lysten til sex. om det kan ophæves ved jeg ikke men held og lykke
  • Indstillinger
    At flytte er jo desværre ikke nogen særlig effektiv løsning. Nissen flytter altid med, som man siger. Problemet sidder i dig selv uanset, hvor du bor.
    Hvis du kan få medicin, kan det måske nok dæmpe trangen, men så vil der givetvis dukke nogle andre problemer op i stedet. Det er jo bl.a. dit kvindesyn, der giver dig problemer og det kan ikke ændres med medicin.

    Så det lyder rigtigt fornuftigt med terapi. Desværre er kriterierne for at få en henvisning til en psykolog meget skrappe, så man ofte skal betale selv. Hvis du har mulighed for det, kan de penge være givet rigtigt godt ud.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.