Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Smerter efter brækket ankel

Redigeret 4 april, 2011, 06:52 i Fod- og knæskader
Hej

Jeg brækkede anklen for en uge siden, et forholdsvis simpelt brud sagde lægen.

Jeg har fået en støvle (Static Walker) som jeg skal gå med i 6 uger.

Mit problem er at jeg synes smerterne bliver værre og værre, det kommer periodevis men også efter jeg har ligget ned og rejser mig op. Som om en hest bider mig virkelig hårdt i foden.

Er det normalt?

Kommentarer

  • Hej jeg synes lige du skal smutte til lægen igen. muligvis er det dine smertestillende piller, der ikke er stærke nok til at tage smerten. det kan være din smerte der føles som hestebid. så skal du få nogle piller der kan tage smerten. det er ikke rart at have så meget smerte. håber det bliver bedere kærligst
  • Der kan da godt komme nogle smerter, når man sådan pludseligt skal fiksere et led konstant, men jeg synes da lige, du skal kontakte din læge og spørge.

    Det kan være at benet hæver, hvorfor det er vigtigt, at du så ofte som muligt holder benet højt, hav det oppe på en stol el.lign og om natten bør du ligge med det hævet f.eks. på et par store puder.

    Spider nævner noget om smertestillende medicin - det kan jeg ikke se fremgår af dit indlæg, at du får?
  • Hej

    Blot til info, og fremtidige interesseret.

    Jeg ringede idag til sygehuset og snakkede med sygeplejersken for området.

    "De første 14 dage efter et brud, kan man godt opleve stærke smerter. Specielt med fodbrud.

    Smerterne opstår fordi de nye knoglevæv skal bindes sammen med det gamle knoglevæv, og det skurer mod hinanden.

    Det afhjælpes med smertestillende behandling i mit tilfælde 2x panodil + 400mg ibuprofen 4x dagligt."

    Så det er tilsyneladende helt normalt :)

    Tak for svarene.
Log in eller Registrér for at kommentere.