Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Frugtsyre og Tetracyklin

Redigeret 6 april, 2011, 15:11 i Bumser
Jeg har været plaget af svær akne i 1 år nu. Jeg har prøvet alle de receptfrie midler, og kører nu en kur med Tetracyklin og Clindoxyl på 4 måned. Jeg har næsten ingen bumser længere, men får en gang i mellem en.
Jeg har desværre fået nogle grimme røde, ikke særligt dybe ar efter behandlingen. Har læst at laser skulle være effektivt, men det må jeg ikke få når jeg tager tetracyklin. Derfor har jeg overvejet en Diamant-peeling med A-frugtsyre. Mit spørgsmål er så, er der nogle problemer ved at tage A-frugtsyre og tetracyklin samtidigt, kan ikke finde nogle svar.
På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Som kosmetiker anbefaler vi ikke at man får frugtsyrebehandlinger i forbindelse med at man tager medicin. Det har noget at gøre med at huden godt kan blive tynd og sensibel af pillerne og så vil frugtsyren være for hård, da den i sig selv gør huden tyndere.
    Derudover kan tetracycklin have den birvirkning at man følsom over for sollys, og igen er dette en bivirkning som frugtsyren forstærker.
    Alt i alt kan det efterlade din hud med større problemer end da du startede på piller og behandlinger.
    Vi anbefaler dog af få frugtsyre behandlingerne ca. 3 mdr efter end medicinforløb da dette vil hjælpe på huden struktur (ar osv.) efter endt ance.

    Håber svaret kunne bruges :)
Log in eller Registrér for at kommentere.