Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Får jeg nok motion?

Redigeret 31 marts, 2011, 10:41 i Motion
Hej allesammen! :)

Jeg er en kvinde på 32 der har et fysisk arbejde, jeg arbejder som ernærningsassistent, hvilket betyder at jeg bevæger mig hver eneste dag på job. Jeg har prøvet at tage en skridttæller på et par gange og den viser minimum 16.000 skridt på en dag. Ofte kan det være mere. Jeg har læst at man skal nå 10.000 for at have et sundt aktivitetsniveau. Oven i det, prøver jeg at styrketræne 3-4 gange om ugen.

Mit spørgsmål er så, får jeg den motion jeg skal have? Min puls hamrer ikke på noget tidspunkt afsted mens jeg arbejder, men jeg er heller ikke den der går langsomt rundt i køkkenet. Jeg har bare den opfattelse, at jeg skal have min puls oppe og igang i en halv times tid minimum, hvis det skal tælle for motion? Det er i hvert fald det jeg læser mig frem til i de forskellige forummer.

Jeg vejer kun lidt over de 50 kg og har efter jeg er blevet ernæringsassistent kunne spise rimeligvis hvad det passer mig, uden at tage på. Før kæmpede jeg altid med vægten og vejede ca 60 kg. Jeg er ikke særlig høj vil jeg lige tilføje :) Men skal jeg op på løbebåndet også, for at være "rigtig" sund?

Det orker jeg nemlig bare ikke.. :) Jeg er træt nok i forvejen efter job og styrketræning og alt det andet der skal ordnes. Håber der er nogle kloge hoveder der kan give mig nogle svar herinde, for sandheden skal jo frem, og så kalder løbebåndet alligevel :)

På forhånd tak! Sarah

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som du beskriver det, så lyder det i min verden rigtigt fornuftigt, den måde du lever på, hvis du vel at mærke ikke ligger under for pres og stress.