Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

farvede linser

Redigeret 18 juni, 2016, 05:46 i Åben debat om øjne
Hej Alle

Jeg står og skal bruge farvede kontaktlinser til fest, men jeg vil meget gerne vide, om der kan være bivirkninger ved anvendelsen af sådan nogle? Så hvis der er nogen, der vil dele deres erfaringer, vil jeg værdsætte jeres input.

På forhånd tak.

PS: Jeg har kigget på sådanne http://www.lenson.com/dk/farvede-linser-c-24.html

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har ikke erfaringer, men jeg synes du skal spørge fagfolk til råds, hvorfor jeg vil foreslå dig at gå ned til en optiker.

    Det er jo ikke helt lige meget - heller hvad man putter i øjnene. Dels skal du være sikker på, du ikke gør skade, dels skal du vel også kunne holde det ud en hel aften, så derfor er det vigtigt, at du får noget, der passer til lige præcis dine øjne, og om det er besværet og pengene værd - bare for en fest.
  • Indstillinger
    der er ingen bevirkning farvede linser er det samme som kontaktlinser, jeg har prøvet dem engang før, det irreterede mine øjne lidt og kunne ikke holde det ud så jeg tog dem af efter et par timer men man skal vænne sig til dem, er det første gang man skal have linser kan det godt irretere øjne for øjnene er ikke vant til sådan noget men ellers sker der ikke noget ved øjnene hvis det kun er engangs brug eller en gang imellem det er ikke godt for øjnene hvis man skal bruge det hverdag.
  • Indstillinger
    jeg står også og skal til fest og er lidt i tvivl om, hvor nemt det er at få linserne sat i øjnene mm og om der er en risiko...
    Jeg har blandt andet kigget på dem her http://www.ok-linser.dk/6-crazy-kontaktlinser og der står også noget vejledning og at det ikke er svært, men hvad er jeres erfaringer?
    Kh
  • Indstillinger
    Altid sikkerhed fremfor alt. Derfor vil jeg udelukkende anbefale dig at anvende Europæisk producerede farvede linser i høj kvalitet. Jeg har god erfaring med flere forskellige udbydere af Engelsk producerede linser i høj kvalitet. Her er et par danske sider med farvede linser i høj kvalitet:

    www.fantasy-lenses.dk
    www.kontaktlinseland.com
    www.party-lenses.com
    www.fantasy-lenses.com
  • Indstillinger
    Det er der problemet ved at købe dem på nettet, er at du ikke får kontrolleret om de passer til dine øjne. Køb dem hos optikeren og betal for at få dine øjne kontrolleret med dem på.
    Man kan aldrig vide hvad der er i kontaktliner uden for EU.
    Mvh.
Log in eller Registrér for at kommentere.