Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hævet trædepude, og skal på storbyferie!!!!

Redigeret 30 marts, 2011, 07:13 i Fod- og knæskader
I søndags var jeg ude at løbe min sædvanlige tur og kunne godt mærke der var noget ved min trædepude på slutningen af turen, men det gik væk igen efter jeg var kommet hjem. I dag har jeg så igen været ude at løbe og der skete det samme. Da jeg kom hjem opdager jeg, at min trædepude under venstre fod er meget hævet. Det er ikke rødt eller føles ømt at trykke på, men jeg har hele tiden smerter, og det føles lidt som en betændelsestilstand. Det er selvfølgelig generende at gå på, men det gør ikke decideret ondt.
Mine løbesko trænger til at blive skiftet ud, det ved jeg, de er godt slidt ned, kan det være derfor? Håber der er nogle derude der kan hjælpe, for vi skal snart til Rom på storbyferie, og der skal jeg jo gå rigtig meget.
Hilsen Birgitte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du tjekket at der måske ikke er en lille sten i skoen der presser mod trædepuden? Du har måske også trådt på noget skarpt uden af bemærke det, som nok genere foden.
    Jeg kan kun anbefalde et par nye sko, og et varmt fodbad til den ømme fod.
  • Indstillinger
    Har det samme problem og købte nogle trædepudeindlæg i Matas - de fåes som skumdimser, der forankres om tåen eller som geleindlæg.
    Brugte dem i går til løb og synes at de hjalp, det hjalp måske også at løbe på blødt underlag - grus og jordstier.
    Men egentlig skulle du måske tage det lidt med ro og ikke belaste den fod for meget inden din ferie.
Log in eller Registrér for at kommentere.