Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Hjerteflimmer motion derefter

Redigeret 29 marts, 2011, 11:05 i Hjerteproblemer
Hej

Jeg er 32 år og lørdag aften den 26/3 fik jeg en uregelmæssig hjertebanken.
Det blev ved og kl. 01.00 tog jeg til vagtlægen. Hun kunne godt se at den var helt gal, så jeg blev sendt akut til hjerteafdelingen.
Jeg blev sat under observation ”overvågning” hele natten med måleudstyr på, samt fik taget alle slags blodprøver.
Blodprøverne ser fine ud.
Op af formiddagen skulle jeg til behandling i narkose med et DC- stød da det er sket inden for 48 timer.
Min hjerterytme kom på plads igen ved første stød.
Er noget træt i de næste par dage jeg kom hjem.
Har det lidt underligt, men ellers okay synes jeg.

Nu skal jeg inden for 14 dage til en ultralydscanning af hjertet for at finde en dianose.


Mit spørgsmål er så, hvad må jeg lave efter dette her:
Vil helt vild gerne dyrke motion. Må jeg det?
Er det forsvarligt at tage på arbejde. ( er håndværker)

Hilsen

Claus

Kommentarer

  • Hej Claus

    Jeg har prøvet samme omgang i december 2009. Jeg kan udmærket huske, at jeg havde det fint bagefter, men følte mig lidt underligt tilpas, nøjagtig som du skriver. Jeg tror, at noget af problemet var eftervirkninger af narkosen, og af chokket over i det hele taget at få så alvorlige problemer med hjertet, at det var nødvendigt at komme på sygehuset.

    Men så spørger du, om du må dyrke motion, og om det er forsvarligt at tage på arbejde. Det er meget relevante spørgsmål, og jeg fatter ikke, at du ikke er blevet vejledt af lægerne på sygehuset.

    Hvis jeg var dig, ville jeg tage det lidt roligt de næste 14 dage og så stille spørgsmålene, når du kommer til undersøgelse på sygehuset. Hvis du føler dig klar til det, vil jeg ikke tro, at der kan ske noget ved at gå på arbejde, undtagen hvis det er et meget hårdt arbejde, du har.

    Men måske er det for længe at vente på et svar, til du kommer til undersøgelse om 14 dage. Så kunne du eventuelt prøve at spørge din praktiserende læge til råds.

    Hos mig kunne de ikke sige, hvad problemet var kommet af. Jeg har ikke haft mere end det ene anfald. I den første tid gik jeg kun korte ture, men efterhånden begyndte jeg at leve, som jeg plejede, også med hensyn til motion.

    Mange hilsner

    Kamliadamen
  • Det er nok en god idé at gå turer istedet for at få hjertet til at banke derud af.
    Venter jo på at komme til ultralyd undersøgelse og for en dianose hvis muligt.

    claus
Log in eller Registrér for at kommentere.