Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Thiamazol/Thycapzol rygsmerter?

Trold1Trold1
Redigeret 8 april, 2011, 17:39 i Forstyrrelser i stofskiftet
Er der andre, der har oplevet kraftig forværring af rygsmerter ved brug af Thiamazol/thycapzol?

Kommentarer

• Jeg tager Thycapzol og døjer en del med ryggen. Jeg har aldrig sat det i forbindelse med hinanden.

Min ryg har i flere år været træls, men ca. 2 måneder før jeg blev gravid, begyndte jeg på Thycapzol.

Efter jeg har været gravid er det blevet MEGET værre med min ryg.

Jeg har altid tænkt, at det var pga graviditeten.

Er der en sammenhæng?

Johanne
  • Thycapcol kan give smerter i muskler og led. Jeg har fået Thycapzol i mange år og har desværre fået bivirkningen.
    Kh LH
  • I starten troede jeg jo også, at de "bare var min ryg, som jeg i forvejen har problemer med, men min ryg plejer ikke, at opføre sig på den måde medmindre jeg har "provokeret" den, og det syntes jeg ikke, at jeg havde.
    Efter en uge med kraftig forværring af mine rygsmerter fik jeg den tanke, at det måske kunne have noget med Thiamazol at gøre og kiggede på indlægssedlen.

Jeg stoppede så med Thiamazol i et par dage og allerede dagen efter, at jeg havde taget den sidste pille fik min ryg det fint igen, dette har jeg prøvet en gang mere siden med samme resultat, så jeg vil helt klart mene, at det har noget med pillerne at gøre.

Min læge mener, at min ryg reagerer på, at mit stofskifte nu falder (p.g.a. medicinen), og at det vil holde op igen.
    Så jeg vil da meget gerne høre hvor længe Johanne1982 har sloges med det, hvor gammelt er dit barn nu Johanne1982?
  • Hej Trold

Jeg har haft dårlig ryg i ca. 10 år. Det skete efter jeg ville bukke mig ned, med mn nevø på armen. Så gav det et knæk i lænden, og det har generet mig siden.

Jeg har ikke rigtig haft problemer før.

Ca. 2 måneder før jeg blev gravid, begyndte jeg at få Thycapzol.

Imens jeg var gravid begyndte min ryg at genere mig RIGTIG meget. Jeg kunne ikke rette mig ud, når jeg havde siddet og når jeg gik en tur "knækkede" det i lænden.

Jeg troede som sagt, at det var graviditeten der belastede min ryg.

Min datter er nu 14 måneder, og jeg døjer stadig som under graviditeten.

Johanne
  • Jeg har i 5 år været i behandling med Thycapzol. Efter meget kort tid var jeg total symptomfri men tog 3-4 kilo på. Da jeg for 2 år siden holdt op med at ryge begyndte mit stofskifte at sejle op og ned og flere kilo kom på. De sidste 3 mdr har jeg haft meget svært ved at støvsuge uden at få ondt i ryggen men jeg er midt i halvtredserne så........ alderen.........Men nu er jeg begyndt at få en masse eksem på kroppen, men jeg har også nikkeleksem så jeg troede at det var det. MEN den sædvanlige salve virker ikke og da jeg læste indlægssedlen ja så var det også en bivirkning. Mine led er også ømme især når jeg har siddet stille i et stykke tid, nærmest som jeg forestiller mig en 100 årig må have det. Jeg må vist en tur til lægen og se om der er et andet præparat der virker.
    Godt med dette forum for det var ved at læse om jeres bivirkninger, at jeg selv blev opmærksom på, at mine symptomer kunne være bivirkninger.
  • Nu har jeg taget Thiamazol i 2 uger, jeg havde nogle drøje dage i slutningen af sidste uge og starten af denne hvor jeg enten havde voldsomt ondt i ryggen, hovedpine eller en meget tung og træt fornemmelse i hovedet, men de sidste 3 dage er det gået fremad.
    Mine rygsmerter er værre end de plejer at være, men det er til at leve med.
    Jeg skal have taget blodprøver i næste uge og derefter til lægen, jeg vil tro, at dosis så skal sættes lidt op, men det må blive i mit tempo. ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.