Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

SYMPTOMER !??!?!

Redigeret 21 marts, 2011, 18:08 i Snart gravid
Heej alle ! :D

Tja, det er en lidt lang historie, så jeg starter bare fra en ende af, håber ikke jeg taber for mange :)

Det hele startede med at kæresten og jeg er gået i gang med projekt baby. Jeg stoppede med at tage p-piller den 12/2 og fik min forventede mens den 17/2.

Fra den 17/2 og til den 3/3 mærkede jeg ingen forskelle på min krop. men den 3/3 fik jeg smerter i underlivet, og jag i venstre side i underlivet. et par dage efter dette for jeg pludseligt noget brundt udflåd. Meget lige på en gang, hvor efter det bare kom løbende i lidt over en uge. sidst på den uge var der også lidt frisk blod i.
Fra den 3/3 havde jeg også en del underlivssmerter og murren. herefter begyndte jeg at blive ufatteligt træt hele tiden, jeg var konstant tørstig, og jeg skældte vildt ud på min kæreste.

Jeg havde forventet mens den 17/3 men det er ikke kommet og det er idag den 20/3.

hele tiden fra den 3/3 har jeg fået en masse forskellige symptomer
Træthed
hovedpine
kvalme
skal tisse hele tiden
talg/montgomery kirtler på brystvorten
humørsvingninger
ondt i underlivet/murren
brunt/blodig udflåd
jeg føler mig meget oppustet HELE TIDEN.
ømme brystvorter
øget udflåd

Alle disse symptomer peger jo i retningen af graviditet. MEN jeg tør bare ikke tro på det, da det jo er 1 cyklus efter pille stop. men kan p-piller virkelig snyde kroppen SÅ meget ? eller har jeg virkelig været heldig ??
Det passer med at jeg fik det brunlige udflåd på forventet ÆL dag, og blodig udflåd ca en uge senere ? kan det have været Æl og ægget som satte sig fast.

Jeg har haft sex med manden ca hver anden dag i denne cyklus, så der skulle jo være en chance. Den 14/3 tog jeg en G.test som var negativ. Godt nok 4 dage FØR forventet mens, men kan jeg stadig være gravid på trods af den negative test.

Alt dette er nok bare en ønske tanke, men ville gerne lige hører hvad alle jer synes ??
Bilder jeg mig det hele ind, eller tror i der er en chance for at jeg faktisk ER gravid.

Kram Fra Mig :D

Kommentarer

  • Indstillinger
    "Den 14/3 tog jeg en G.test som var negativ. Godt nok 4 dage FØR forventet mens, men kan jeg stadig være gravid på trods af den negative test."

    Ærligt talt; eftersom du understreger at du tog testen fire dag før forventet menstruation går jeg ud fra, at du udmærket godt ved, at man først kan bruge en gravidtetstest når menstruationen er udeblevet, så hvorfor spørger du?
    Den test kan du ikke regne det fjerneste med.

    Jeg vil give dig ret i at det kunne lyde som om du har haft ægløsning og eventuelt befrugtning, men man må også lige huske på at du er holdt op med at tilføre en masse hormoner til kroppen, så den måske bare ter sig lidt før den falder på plads.

    Men snup da en test!

    Nogle er heldige og bliver gravide i første hug :)
  • Indstillinger
    Svar: jeg synes ikke du behøver skrive på den måde der. Jeg har sagt, jeg godt vidste det var tidligt at tage den, og stillede spørgsmålet om jeg godt alligevel kunne være gravid. Så du behøver ikke opføre dig bedrevidende, desuden har jeg taget en test idag 5 dage over tid, som var negativ.
  • Indstillinger
    Med fare for også at få en over næsen:

    Hvis man tager en graviditetstest tidligere end der står på pakningen, at man vil kunne måle et resultat, så kan man ikke regne den for sikker, hvorfor der som sådan ikke er nogen grund til at tage den før tid.

    Men - de symptomer du beskriver, kan som Anna fortæller sagtens være påvirkning af de p-piller.

    Af en eller anden mig ubegribelig grund, så er det ikke noget lægen fortæller, når man får p-piller, men det er desværre en vist nok ret almindelig bivirkning efter ophør, at man kan være under påvirkning i endog meget lang tid efter.

    Det kan da være, du er gravid om en måned, men for nogen tager det altså tid - lang tid - at få alle disse hormoner ud af kroppen. Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er og hvor lang tid, du har taget p-piller; det har naturligvis også betydning.

    Jeg vil foreslå dig at gå til læge og der fortælle om alle disse symptomer; du vil sikkert netop få den besked om p-pillernes påvirkning, men det kan jo også være, der er et eller andet i vejen med dig, som bør undersøges og behandles, hvorfor det er væsentligt, du får talt med din læge om det.
  • Indstillinger
    Jeg ved godt at p-piller forstyrre kroppen og jeg ved godt hvilke symptomer det kan give. Jeg ved godt at det kan være jeg bare er påvirket efter stoppet, MEN graviditetstesten blev foretaget hos en læge, og det var lægen som forslog det, da jeg beskrev mine symptomer. jeg har efterfølgende læst at det jo kunne være fordi det var for tidligt at den var negativ, men det vidste min læge åbentbart ikke da jeg tog derned.

    Jeg ved også godt at det kan tage laaang tid at blive gravid og at det slet ikke kan være jeg har ægløsning, efter pillerne. og jeg skrev også i mit indlæg med et spørgsmål, om det virkelig kunne være pillerne som forstyrrede SÅ meget, da jeg godt er klar over at de forstyrre kroppen.

    jeg var i bund og grund bare ude efter at hører jeres mening, og måske egne erfaringer. ikke flabede indlæg om hvor uvidende jeg er, for tro mig jeg har læst på emnet.
  • Indstillinger
    Nå ja, jeg er åbenbart i humør til at være flabet - selv om jeg nok burde lade det ligge.

    Det kunne have været rigtigt, rigtigt rart hvis du havde skrevet, at du HAVDE været ved læge, at den graviditetstest som du skriver du selv tog, altså var en lægen havde taget. At du havde skrevet at du var særdeles velbekendt med at p-pillehormoner sidder lang tid i kroppen efter ophør - for det er der ikke mange, der ved.

    Men - og det er det jeg vil sige: Jeg synes i alle højeste grad, du bør skifte læge, for det spørgsmål du stiller her burde du i den grad have fået svar på der.

    Den erfaring du kan få her i et debatforum er, at for nogle går det hurtigt med at blive gravide, for andre går der lidt længere tid og andre igen tager det meget lang tid.

    Nogle har ret meget utilpashed efter p-pille ophør, andre har moderat, andre igen mærker intet.

    Og hvad skal du så bruge det til?

    Det her tillader jeg mig at skrive, fordi du fornæmet meddeler at du er særdeles godt oplyst. Så burde du også vide det her.

    Ja, undskyld - hvor er jeg dog flabet.

    Jeg forsøgte faktisk at være lidt venlig mod dig, hvilket jeg er overbevist om at Anna også gjorde. Det er sådan set dig, der ikke giver fyldestgørende oplysninger at svare ud fra.
  • Indstillinger
    som jeg skriver er jeg udemærket godt klar over at jeg ikke kan få svar på om jeg er gravid eller ej herinde, jeg søger bare nogle erfaringer, så jeg kan sammenligne lidt og læse mere om de forskellige ting.
  • Indstillinger
    Rigtigt mange gange undskyld.

    Jeg har bare forholdt mig til hvad du skrev: citat:

    "Alt dette er nok bare en ønske tanke, men ville gerne lige hører hvad alle jer synes ??
    Bilder jeg mig det hele ind, eller tror i der er en chance for at jeg faktisk ER gravid." citat slut

    ---

    Akja
  • Indstillinger
    Hej jeg tænker det måske kan være forstyrrelser fra homonerne . da det er et fremmed stof der er i kroppen ville jeg nok vente med at prøve at blive gravid til din menstruation igen kommer normalt. Hvis du evt. bliver gravid og bliver ved med at komme blodigt eller brunligt udflåd skal du gå til lægen . det kan godt komme i starten af graviditeten , men må ikke blive ved. held og lykke med barnet.
Log in eller Registrér for at kommentere.