Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Besvimer med krampe

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige sted for placering, men nu prøver jeg.

Jeg er en af de sjæle, der har det rigtig skidt med sygehuse, se blod osv og det er der som sådan ikke noget faretruende i.

Jeg er nu i 30´erne og også som barn f.eks. besvimet på sygehuset, bare f.eks. hvis jeg skulle på besøg, men der har jo heldigvis være mange år imellem. Ligeledes prøvede jeg det samme i starten af 20´erne i tandlæge stolen, hvor jeg var ski... nervøs for en rodbehandling og pludselig var jeg bare væk. For første gang, gik jeg dog der i krampe i forbindelse med min besvimelse og vendte bogstaveligt det hvide ud af øjnene. Det mest ubehagelige for mig var, at jeg inde "bagved" faktisk følte mig vågen, men bare ikke kunne få "billede på skærmen" der gik så 5-10 sekunder (sådan ca. trr jeg) før jeg igen var tilbage og krampen var stoppet. Det var mega ubehagelig, da jeg virkelig bare kæmpede for at komme tilbage.

Det med kramper er dog så noget der efterfølgende har holdt ved - bl.a. skulle jeg engang har taget en ganske almindelig blod prøve, hvor det jo så skete igen. Igen samme mega ubehagelige oplevelse, men fik efterfølgende tjekke hjerte osv og alt er normal og endda efter tjekket på sygehuset, hvor jeg igen oplevede det samme men fortsat ikke noget ualmindelig at konstaterer omkring hjerte osv. Nu er det heldigvis en problem jeg ikke kæmper med i dagligdagen da mit helbred er godt og også har været det hele mit liv - men det nager mig det sidder i baghovedet og frygter den her "besvimelse situation"

At besvime er selvfølgelig ubehagelig, da man jo mister kontrollen - men gik jeg bare ud som et lys og vågnede igen kunne jeg nok også leve med det. Men i og med jeg går i de her kramper og inde bag ved føler jeg kæmper helt vild for at komme tilbage, spørger jeg mig om andre kender til det og evt. har nogle forslag, husråd hvad ved jeg.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, jeg kender da til det. Det var epilepsi. Men ikke værre end jeg ikke fik medicin for det. Jeg var på Dianalund hospital og fik det konstateret.
    Heldigvis er jeg for længst blevet rask.
    Jeg har desværre ingen råd, andet end jeg altid ligger ned, når jeg skal have taget blodprøve. Ellers besvimer jeg, dog nu uden krampe.
  • Indstillinger
    Hej du skal kontakte din læge, du kan ikke vide om du har det om natten . og det kan være farligt. min datter har haft det samme . få lavet en måling af din hjerne og se hvor slemt det er . med elektroder på hovedbunden. du skal evt . have medicin for det. Der er også kommet noget nyt hvor , de nu kan operere for epelepsi god bedring
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke om jeg formulerede mig forkert, men det at jeg besvimer er ikke noget der sker i dagligdagen, om natten eller lign.

    Der hvor jeg kan besvime er i forbindelse med sygehuse, se blod eller lign - og det er jo et "naturlig" fænomen. Det som jeg ikke bryder mig om, er at jeg går i krampe samtidig med at jeg besvimer og det er mest det jeg vil høre om andre kender til

    Epilipsi, hjerterytme osv er jeg som nævnt blevet testet for og som det også blev udmeldt, ville epilepsi også ske i dagligdagen og ikke kun i forbindelse med jeg er steder som sygehuse osv jeg ikke bryder mig om.
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke om jeg formulerede mig forkert, men det at jeg besvimer er ikke noget der sker i dagligdagen, om natten eller lign.

    Der hvor jeg kan besvime er i forbindelse med sygehuse, se blod eller lign - og det er jo et "naturlig" fænomen. Det som jeg ikke bryder mig om, er at jeg går i krampe samtidig med at jeg besvimer og det er mest det jeg vil høre om andre kender til

    Epilipsi, hjerterytme osv er jeg som nævnt blevet testet for og som det også blev udmeldt, ville epilepsi også ske i dagligdagen og ikke kun i forbindelse med jeg er steder som sygehuse osv jeg ikke bryder mig om.
  • Indstillinger
    citat

    Det med kramper er dog så noget der efterfølgende har holdt ved - bl.a. skulle jeg engang har taget en ganske almindelig blod prøve, hvor det jo så skete igen. Igen samme mega ubehagelige oplevelse, men fik efterfølgende tjekke hjerte osv og alt er normal og endda efter tjekket på sygehuset, hvor jeg igen oplevede det samme men fortsat ikke noget ualmindelig at konstaterer omkring hjerte osv.

    citat slut

    Du skriver ingen steder du er testet for epilepsi, før nu i dit sidste indlæg.
    Havde du skrevet, du var blevet testet for epilepsi, ville jeg slet ikke have skrevet mit svar.
    Som jeg skrev, fik jeg krampe ved besvimelse, når der skulle stikkes o.s.v.
    Nu besvimer jeg blot, hvis ikke jeg ligger ned.

    Det var epilepsi.

    Det skete kun, når jeg blev belastet følelsesmæssigt. Hvis jeg besvimede om dagen, uden videre, havde jeg sikkert ikke fået lov til at køre i min bil.

    Og dit sidste indlæg:

    Epilipsi, hjerterytme osv er jeg som nævnt blevet testet for og som det også blev udmeldt, ville epilepsi også ske i dagligdagen og ikke kun i forbindelse med jeg er steder som sygehuse osv jeg ikke bryder mig om.
    citat slut


    Hvordan er du blevet tjekket for epilepsi. Hvis det bare er en snak om måden, giver det slet ikke noget sikkert resultat. Hjernen skal undersøges.


    Jeg kunne kun skrive mit svar ud fra dit første indlæg.
  • Indstillinger
    Uden at læse alle de andre indlæg grundigt igennem, kan jeg bidrage med at kende til en som tidligere havde haft epilepsi anfald og været fuldstændig anfalds fri i adskillige år; pga. overgangsalderens hormonale ubalancer og en ekstremt presset situation vendte det tilbage.
    Desuden en som besvimede i anfald omkring tiden for hendes menstruationer, det viste sig at være pga. en arvelig hjertesygdom som jeg ikke kender navnet på. Helle8
  • Indstillinger
    Hej du skriver det ikke er epelepsi. Nogle gange opdages epelepsi ikke ved de første undersøgelser. og som du skriver skulle anfaldene også komme om dagen. men det er ikke alle der har dem om dagen og det er ikke unormal at anfaldene kommer efter en anstrengelse . Du må få det undersøgt og evt en MR scanning af din hjerne så der ikke er en anden grund til at du får krampe. Jeg har læst at feberkrampe hos børn kan skade hjernen. jeg ved ikke om dine kramper kan give skade på længere sigt. så du må overvinde din skræk og til læge igen. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.