Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diskusprolaps nakke - opereret med titaniumbur/skrue

Redigeret 20 marts, 2011, 09:07 i Diskusprolaps
Jeg blev opereret i 2001 for et diskusprlaps i nakken mellem c5 og c6. Jeg fik isat et Ray C Cage også kaldet titaniumrørskrue.

April 2004 fik jeg et højt smæld fra nakken. Jeg hævede voldsomt op på halsen i prolapssiden, havde brændende fornemmelser nedad rygsøjlen, følesforstyrrelser, smerter og kraftnedsættelser.

I dag har jeg kroniske smerter og følesforstyrrelser i krop og ansigt samt periodiske kraftnedsættelser især i armene. Jeg ryster når jeg har båret indkøbsposer. Jeg har også muskelsitren samt forkrampede muskler i perioder.

Jeg har fået at vide 3 gange, at jeg havde sclerose og 4 gange at jeg ikke havde.

I den tid der er gået har det været umuligt at få lægerne til at forholde sig til spørgsmålet om min operation er årsag tl mine symptomer. Kun en enkelt læge har sagt direkte, at min operation og den deraf følgende hændelse i 2004 er årsag til mine symptomer. Han sagde jeg ikke måtte træne og at de ikke er dygtige nok til at operere den gamle skade.

Jeg har oplevelsen af, at have været brugt som forsøgskanin til nye operationsmetoder og i mit tilfælde er det ikke gået så godt.

Har andre herinde erfaring med operation med titaniumbur (cage) - jeg har set den også er blevet kaldt en titaniumrørskrue.

MVH Bente
Log in eller Registrér for at kommentere.