Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Måske en dårlig... PÅ HAVET UDEN MULIGHED FOR LÆGEBESØG

Hej derude...
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt...jeg er en fyr på 29 år!
Jeg er begyndt at få noget rødme og lidt hævelse på penis rundt om urinrøret, og det svier når jeg skal urinere hvilket jeg skal meget, selv om der kun kommer en smule hver gang
Desuden er der en smule gult, og gennemsigtigt sekret der er begyndt at komme ud af urinrøret, men det er kun en smule..!

Jeg er lige gået fra min kæreste gennem 4 år, for en 14 dage siden, men var hjemme i havn sidste weekend, hvor vi dyrkede sex, natten til mandag...altså 6 dage siden..
Inden vi dyrkede sex, stod vi på badeværelset og gjorde os klar til at sove, observerede jeg en smule udflåd i hendes trusser, hvilken hun sagde var meget normalt!??en plet på størrelse med en 5 Krone!
MEN....SÅ KOMMER PROBLEM 1:
jeg er på havet og har en uge eller mere inden jeg kommer i land og kan gå til lægen!??
SÅ KOMMER PROBLEM 2:
Vi er rygende uvenner nu, og hun er slet ikke modtagelig for at gå til lægen og blive tjekket, fordi hun siger hun ikke har været sammen med en anden.. selv om hun har været en del i byen

Derfor er mine spørgsmål...

1.
Kan der være andre ting der giver de symptomer ???
(har masturberet et par gange i døgnet, men holder min hygiejne som man skal, og vasker penis og hænder efter dåden)

2.
hvor længe kan man gå, hvis man er smittet, før reproduktionen bliver udsat???

3.
Hvor længe kan man gå med smitten, inden symptomerne fremkommer???
(om det kan være mig eller hende der har haft den i noget tid, og den først træder frem nu)

4.
Er der mulighed for at hente smitten på andre (meget uheldige) måder, end seksuel aktivitet? som f.eks toiletbræt som deles af en del folk på en båd, eller en køje som flere personer skiftes om hver tur når der skiftes besætning ????

Håber der er nogen der kan svare, så jeg kan få lidt ro i sindet herude .....
TAK
sømanden med begyndende Dryppert
Sveffe gmail com

Kommentarer

• Lad os antage det er klamydia (jeg har samme problem som lige lige pt, dog ingen hævelse v. penis)

2.hvor længe kan man gå, hvis man er smittet, før reproduktionen bliver udsat???:
    Kvinder kan blive sterile, men det er som følge af en underlivsbetændelse, som kan være pga. klamydiabakterien. Men er dog ikke i tvivl hvis man har det, da det gør ondt, og man muligvis får feber-tilstand, så hvis hun ikke har det, er hun heller ikke steril

3.
    Hvor længe kan man gå med smitten, inden symptomerne fremkommer???
    (om det kan være mig eller hende der har haft den i noget tid, og den først træder frem nu):
    Klamydia kan gå i latent tilstand i mange mange år, har hørt om helt op til 9 år før symptomerne kommer!. Det kan sagtens være en af jer har haft klamydiabakterien før i mødtes, og at den giver symptomer nu hvor i er gået fra hinanden, eller en anden psykisk/fysisk ting har gjort at bakterien giver symptomer

4.
    Er der mulighed for at hente smitten på andre (meget uheldige) måder, end seksuel aktivitet? som f.eks toiletbræt som deles af en del folk på en båd, eller en køje som flere personer skiftes om hver tur når der skiftes besætning ????:
    Nej, klamydia er seksuelt overført, alle dem der siger man kan få det fx ved at sidde i boblebad med andre der har det, er skrøner.

- Kan også godt være at du har en urinvejsinfektion, eller blærebetændelse.
    Begge er meget usandsynlige for mænd, men risikoen er der.
    Blærebetændelse for mænd er 1:10000. Altså for hver 10000 kvinder der får det, er der 1 mand der får.
    Husk på, at cirka 30.000 personer HVERT ÅR bliver smittet med klamydia, og at man sagtens kan gå med det i mange år før symptomerne kommer.

Mit råd er at ta' den med ro, og kom til læge og få en podning når du kommer i land.
    Der kan intet ske med dine reproduktions-evner som følge af klamydia.

Håber det svarede på noget af dine spørgsmål, eller så skriv igen
  • Det var "dælme dejli " på godt nordjysk...
    så er der fred i sindet... tusind tak for det detaljerede svar..
    skønt med en side hvor der kan opnås svar fra vidende folk!!!

Igen..tak!
  • Aner ikke om du har klamydia

Godt svar du har fået.

Jeg vil bare lige tilføje, at mænd også kan få problemer med reproduktionen på grund af bitestikelbetændelse (kan opstå ved klamydia).
    Angribes en bitestikel tager den ifølge Netdoktors information næsten altid skade, men begge skal rammes for at det får inflydelse på evnen til at få børn.

Og ja; se at komme til lægen når du kommer i land. Og giv din ekskæreste besked hvis du har en sexsygdom.
    Der er ingen grund til at I skændes om det.

Og lige et P.S.: Ja, det er helt normalt for kvinder at have udflåd; i perioder mere end andre gange. Men du har helt ret i, at kraftigt udflåd kan være tegn på en sexsygdom men også noget så ufarligt som svamp.
Log in eller Registrér for at kommentere.