Er det en spiseforstyrrelse?
Jeg har haft et underligt forhold til mad altid. Det har noget med min barndom at gøre, hvor jeg nogengange blev tvunget til at spise mad der var for gammelt osv. Jeg har gået til psykolog i flere år, men det har ikke rigtig hjulpet på det. Tværtimod synes jeg det bliver værre. Mit problem er: Jeg er overpatentlig med min mad. Har jeg haft mælk,pålæg,smør i køleskabet i 2 dage, så smider jeg det ud. Har mit kød været frosset smider jeg det også tit ud, for så synes jeg det lugter underligt. Jeg spiser helst ikke hos andre mennesker, for jeg er bange for at de har haft det for længe i køleskabet. Jeg ved godt med min fornuft at det ikke er for gammelt, men jeg kan simpelthen ikke spise det. Så det koster for det første rigtig mange penge, at skifte køleskabs-indhold hver og hveranden dag, og det er utrolig tidskrævende. Handler nogengange 3 gange om dagen. Er det en slags spiseforstyrrelse??
Kommentarer
Jeg tiføjer lige at jeg har spurgt dem igen, for de svarede ikke konkret på spørgsmålet, så hav lidt tålmodighed. Helle8