Hjem Kvinder Snart gravid

Hjælp!!!!

Redigeret 19 marts, 2011, 05:14 i Snart gravid
Er en pige på 20år, Der har et problem.
Efter jeg var sammen med en fyr, fandt jeg ud af at jeg faktis havde ægløsning den dag vi var sammen, og jeg stoppede med mine p-piller for 2måneder siden. Så mit spørgesmål er;

- Hvis det er jeg er blevet gravid, hvor mange dage/uger kan der gå før men begynder at få kvalme/ til symtomerne kommer, fordi jeg har fået rigtig meget kvalme, og kan næsten ikke spise, og har ondt i den ene side af maven når jeg trykker der.

Håber virkelig i kan hjælpe mig, da både mig og ham, er bange for jeg måske er blevet det.

Kommentarer

  • Hej,

    Hvornår var du sammen med ham, og hvornår skal du have din menstruation?

    Hos mig, gik der ca. 4 uger, efter jeg var blevet befrugtet.

    Der begyndte jeg at få menstruationsagtige smerter og lidt ømme bryster. Det var på dette tidspunkt, at jeg tog en positiv test.

    Kvalmen og opkastningerne begyndte først, da jeg var ca. 8-9 uger henne.

    Johanne
  • Jeg har aldrig haft ondt i maven de gange, jeg har været gravid.
    Man behøver heller ikke at få kvalme, fordi man er gravid.
    Fra tidernes morgen er kvalme blevet opfattet som et graviditetstegn. Det behøver det ikke at være.

    Den første gang havde jeg slet ikke kvalme, men kunne ikke holde duften ud af visse ting.
    Anden gang kom kvalmen efter nogle uger.
    Altså, det er forskelligt fra kvinde til kvinde og graviditet, hvordan man reagerer.
  • Du har haft ubeskyttet sex samtidig med tiden for din ægløsning?

    Ja, det kan man sagtens blive gravid af. Det er faktisk på det tidspunkt man overhovedet KAN blive gravid. Der er dog yderst forskellige symptomer. Nogle mærker meget til kvalme osv., andre mærker intet, så det er ikke en rettesnor for dig. Du er givet også nervøs, hvilket netop kan forstærke eventuel kvalme.

    Tag dog en test, når du passerer tidspunktet for forventet menstruation og den udebliver, hvilket sædvanligvis er ca. to uger efter ægløsningstidspunktet.

    På den anden side - hvis det ikke engang er to uger siden, du havde det ubeskyttede samleje, så har dine symptomer ikke meget med graviditet at gøre. Så hurtigt viser de sig nu heller ikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.