Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg være smittet af kyssesyge??!

Redigeret 19 marts, 2011, 05:42 i Teenagere
jaa hej :) jeg var hjemme ved en veninde i mandags fordi hun havde været syg i en uge, og så fik vi sådan en is! og jeg ville smage noget af hendes fordi det var end anden end min, og så her i går fortalte hun mig at hun har kyssesyge....

er der stor sandsynlighed for at få kyssesyge når man har fået noget af en is fra en som har kysse syge (suttede kun på isen)

HJÆÆLP håber virkelig ikke jeg får det...har hørt nogen som har ligget derhjemme i 3 måneder pga det

min veninder ligger stadig derhjemme og er syg...Hun har været det i ca 2 uger nu

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det kommer an på hvor meget af hendes mundvand du har fået i dig . for det er det der smitter. og væske fra næsen . de første symtomer på sygdommen er somregl at man bliver meget træt og sover meget. og får hævede kirtler på halsen mm . jeg ved ikke hvor længe du skal være smittet før en blodprøve kan vise du kan være smittet. men tale med lægen om en blodprøve. held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg tror ikke du har noget at bekymre dig om. OVERHOVEDET.
  • Indstillinger
    tak :) for svarene ....Håber ikke jeg har det! da det er et meget uheldigt tidspunkt jeg for det på hvis det er... :I
Log in eller Registrér for at kommentere.