Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mange smerter efter hofteoperation

Redigeret 9 juni, 2014, 18:59 i Slidgigt
Hej, for knap et år siden fik jeg en ny hofte i Vejle, men havde jeg smerter før, har jeg sandelig fået endnu flere. Spiser tonsvis af smertestillende piller, smerterne er fra lænden, "arret" og ned i låret og knæet.
Har nu gået til fysioterapeut i lang... tid, før da til genoptræning. Men intet hjælper. Har fået 2 indsprøjtninger med binyrebarkhormon, men ingen reaktion eller afhjælpning af smerter.

Skal det her lille helved fortsætte, kan ikke gå tur, "bider" af min mand, når smerterne er der. Nogen der har gode ideér?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad siger dit røntgentfoto efter et års kontrollen? Tager du Glukosamin?
  • Indstillinger
    Tak for svar, har fået taget 2 røntgenbilleder af hoften efter operationen, og den så fin ud, så hvad pokker gør jeg, slår i bordet eller ok, lægerne kan jo ikke udføre mirakler, men det er mig, det gør ondt på.

    Tog Glucosamin i 3 mdr. inden hofteoperationen, det hjalp ikke.
  • Indstillinger
    du skal tage 3 kapsler glukosamin hver dag, din læge kan give dig recept derpå så det ikke er så dyrt.
    laver du udspændingsøvelserne den med at benet hænger ned fra et bord eller høj seng?
    Har du fået taget en MR scanning? Ellers bed om, skader ses nogen gange bedre i en sådan. God bedring.
  • Indstillinger
    p.s. tænker der kan være en nerve der er kommet i klemme:MR-scaning.
  • Indstillinger
    Det lyder ikke rart. Har din fysioterapeut ikke et bud på hvad årsagen kan være? Har du fulgt samtlige udspændingsøvelser du har fået anbefalet af ortpædkirurgen? Ellers kan du anmode din egen læge om at blive henvist til hospitalet igen for en second opinion. Jeg har selv fundet god information på denne side www.hoftesmerter.blogspot.com, da jeg også har problemer med hoften.
  • Indstillinger
    Jeg kunne ikke skrive det bedre end, Yogafamor, dog bider jeg ikke efter min mand, men min Undulat.
    Jeg har fået 2 indsprøj. med binyrebarkhormon, det fik smerterne til at forsvinde fuldstændig, men kun fra fredag morgen til tirsdag morgen, så var det ligesådan igen, det prøvede vi igen, samme virkning, tirsdag morgen var det tilbage igen, nu er jeg så blevet send tilbage, til den læge, der satte min nye hofte i, for 1 1/2 år siden, så må vi se hvad han siger til det, og et eller andet, kommer han til at sige, ellers tror jeg det klikker oven i min knold, af bare smerter :::ooo)))

    hilsen Ivan
  • Indstillinger
    Hej Jer med hofter der gir voldsomme smerter efter hofteoperation, i skal retur til det hospital hvor i er opereret, og undersøges grundigt, med scanning eller ultralyd, og også have taget nogle blodprøver, som skal testes. Må man spørge hvilke proteser i har I? det står i jeres journal fra operationsgangen. Jeg er selv i gang med alle udredninger på grund af voldsomme smerter, som ikke er normale.
  • Indstillinger
    Hej derude. Selvom det er længe siden i har skrevet....kommer jeg alligevel med noget. Jeg fik ny hofte for 14 mdr siden, men har lige siden haft ondt i især låret. De har nu fundet ud af at de har sat en i Der er for lille og derfor sidder løs. Skal om opereres om en uge. Av av av /
  • Indstillinger
    Hej Tinelille

    Hvordan gik det med din anden operation. Har selv fået ny hofte for 13 mdr siden og begyndte at få grimme smerter efter 11 mdr. Som om der er en masse tråde der bliver revet i, når jeg skal rejse mig op, bukke mig og sætte mig ned. Værst er det om morgenen, har slet ikke lyst at stå ud af sengen om morgenen, da det tager lang tid før jeg kan stå op, når jeg stiger ud af sengen. Det skal siges, at jeg har fået en keramisk hofte, da jeg har nikkelallergi og jeg er også blevet røntgenfotograferet og har været til utallige fysioterapi-behandlinger. Hjælper desværre ikke.....hvordan har i andre det.
Log in eller Registrér for at kommentere.