Klamydiasymptomer efter +2år i forhold
Hej.
Jeg er en fyr, der i længere tid (2-3 uger) har haft udflåd og en lidt brændende fornemmelse når jeg tissede.
Har i starten tænkt at det nok bare var en blærebetændelse, eller urinvejsinfektion.
Fik noget pencillin, men det slog det ikke helt ihjel, så nu tænker jeg over om det kan være Klamydia.
Har afleveret en urinprøve til lægen, og får svar i morgen, samt en podning for test på Klamydia og Mycoplasma Genetalium.
Har været sammen med min kæreste i 2år og 3 måneder, og vi har begge været 100% tro mod hinanden. Har konfronteret min kæreste med det, og jeg stoler på hende når hun siger hun intet forkert har gjort.
Mit spørgsmål er nu, om jeg fra før forholdet (over 2år og 3 måneder siden) kan have haft klamydia, og først nu fået symptomer??
Det er lidt forvirrende når man søger på nettet, da nogle steder står der man kan have det i mange år før noget "trigger" det, og andre steder siger at der maks. går 3 uger før man får symptomer.
For cirka 1 måned siden tog min kæreste af sted på højskole, og skal være væk i 3 måneder (Asien), så kan det være den oplevelse der satte Klamydia-bakterien igang med symptomerne. Altså at jeg har haft den i al den tid, og den psykiske oplevelse så fik symptomerne igang?
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er en urinvejsinfektion som følge af en bakterie, men alt tyder desværre på Klamydia.
Har nogle prøvet det samme som mig?
Har det virkelig dårligt, men har snakket med min kæreste, og viser det sig at det er Klamydia får vi begge fjernet det, og så er vi enige om det må være noget fra før vi mødtes.
Mvh den urolige.
Ret/Slet besked
Jeg er en fyr, der i længere tid (2-3 uger) har haft udflåd og en lidt brændende fornemmelse når jeg tissede.
Har i starten tænkt at det nok bare var en blærebetændelse, eller urinvejsinfektion.
Fik noget pencillin, men det slog det ikke helt ihjel, så nu tænker jeg over om det kan være Klamydia.
Har afleveret en urinprøve til lægen, og får svar i morgen, samt en podning for test på Klamydia og Mycoplasma Genetalium.
Har været sammen med min kæreste i 2år og 3 måneder, og vi har begge været 100% tro mod hinanden. Har konfronteret min kæreste med det, og jeg stoler på hende når hun siger hun intet forkert har gjort.
Mit spørgsmål er nu, om jeg fra før forholdet (over 2år og 3 måneder siden) kan have haft klamydia, og først nu fået symptomer??
Det er lidt forvirrende når man søger på nettet, da nogle steder står der man kan have det i mange år før noget "trigger" det, og andre steder siger at der maks. går 3 uger før man får symptomer.
For cirka 1 måned siden tog min kæreste af sted på højskole, og skal være væk i 3 måneder (Asien), så kan det være den oplevelse der satte Klamydia-bakterien igang med symptomerne. Altså at jeg har haft den i al den tid, og den psykiske oplevelse så fik symptomerne igang?
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er en urinvejsinfektion som følge af en bakterie, men alt tyder desværre på Klamydia.
Har nogle prøvet det samme som mig?
Har det virkelig dårligt, men har snakket med min kæreste, og viser det sig at det er Klamydia får vi begge fjernet det, og så er vi enige om det må være noget fra før vi mødtes.
Mvh den urolige.
Ret/Slet besked
Kommentarer
Hvad nu, hvis det ikke er det, men noget andet?
Du får svar i morgen, og selvfølgelig er det rigtigt fint, at I allerede har talt om, hvor I har hinanden, men behøver du gå nærmest i panik og vil have svar på en række spørgsmål, der måske er fuldstændigt irrelevante om mindre end 24 timer? Jeg synes da ikke det, du fortæller udelukkende kan handle om klamydia, men det er faktisk noget lægen mere eller mindre automatisk checker for, hvis han/hun kan komme af sted med det - netop fordi det er så udbredt en sygdom. Jeg hæfter mig ved, at du ganske ignorerer, at der også bliver undersøgt for andet, som du altså får svar på i morgen.
Jeg vil foreslå dig at melde tilbage i morgen, når du rent faktisk ved, hvad du fejler, og så bede om erfaringer ud fra din faktiske situation.
Faktisk har I begge øjensynligt gjort en fejl. Når man har været i et forhold med ubeskyttet sex, bør man sådan set lige lade sig teste for klamydia og andre kønsoverførte sygdomme INDEN, man indleder et nyt forhold. Det lader det ikke til nogen af jer har gjort. For havde I det, så ville du slet ikke have hæftet dig ved at lægen lige har taget en klamydiatest også.
Dog har jeg en forvirring: Hvordan kan det være du har fået penicillin uden din læge har undersøgt dig for, hvad du fejler?
Jeg ringede en fredag eftermiddag, og på baggrund af hvad jeg beskrev sendte han en recept til apoteket, og jeg hentede derefter pillerne
Jeg kan sagtens forstå dig, og frygt er nok snart den værste sygdom, men hvad skal du bruge andres erfaringer til?
Nogle kan fortælle at de har oplevet noget lignende - halvdelen havde måske klamydia, den anden halvdel ikke. I et sådant tilfælde kan du ikke bruge et debatforum til noget som helst, for det her handler om dig og lige præcis din situation.
Du kan også søge i alle mulige og umulige statistikker, men nogle sådanne kan heller ikke bruges i enkelttilfælde. Hvis din læge bare kunne slå op i et skema for dine symptomer, var der jo heller ingen grund til at undersøge dig.
Jeg håber meget for dig, at du i morgen finder ud af, at du har brugt en masse kræfter og en frygtelig masse energi på det forkerte, men alt andet lige - du er desværre nødt til at hælde lidt koldt vand i blodet og afvente det svar, for du kan ikke bruge andres diagnoser til noget som helst, andet end måske at øge din frygt.
Dog synes jeg, du og din kæreste bør ønskes tillykke med den måde, I har taklet en frygt for klamydia på, og ikke er begyndt at kaste med mudder, for det ville mange andre måske have gjort.
Hyg nu i aften - måske med en god film, og prøv at slappe lidt af. I øvrigt, hvis det skulle være klamydia, så kan det jo behandles, og I kan hurtigt komme videre - det er jo ikke en dødsdom.
Er bare en dum situation, for jeg tror sådan et tilfælde min kæreste og jeg oplever nu, er noget der i nogle tilfælde ødelægger forhold, hvor ingen parter har gjort noget forkert.
Jeg prøver at slappe af :-).
Og ja, skulle det være klamydia har vi en slag-plan for hvad vi så gør, og så er den ikke længere.
Havde bare brug for at fyre noget damp af et eller andet sted.
Det ville være rigtigt godt, hvis du meldte tilbage, hvad resultatet af undersøgelsens viste, for det vil mange sikkert kunne bruge - både hvis det er det ene eller det andet.
Hvis det er klamydia kan andre måske lære, at det ikke nødvendigvis handler om at have været utro. Hvis ikke det er klamydia kan andre måske lære, at det er bedst lige at afvente et svar, før man går i panik over noget, der ikke er der.
Opfordrer virkelig alle i et forhold til at få sig tjekket, så de ikke skal igennem det min kæreste og jeg oplever lige nu.
Så alle der har haft ubeskyttet samleje: Bliv tjekket!
I yderste konsekvens kan klamydia føre til sterilitet.
Opfordring til alle: bliv testet!!. Jeg har altid troet at jeg ikke ville få sådan noget, men sådan gik det ikke. Sæt egoet til side, og få en test. Det koster intet, og kan for nogle være livsvigtigt.
Mvh Rake
Hvad var jeres symptomer?? Det kan virkelig hjælpe mig meget, er lidt lost af hele situationen.
De har både sagt det kunne gardnerella og swamp, men ved ikke helt hvad jeg skal tror på..
Var det zitromax 500mg i tog 2 af?
Mvh
Christensen