Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diverse

Redigeret 1 september, 2013, 08:52 i Astma
Nu har jeg ligget nogle dage med influenza, og ja så kom astmatisk bronkitis også lige med oveni.

Det første er at når jeg læser om andre med astma, skriver de det raller, det piber osv, men hos mig bobler det og der kommer mere en knirkende lyd, er det noget andre oplever at det mere eller mindre bobler og knirkelyd??

Jeg oplever også at når jeg trækker vejret er det som om at jeg næsten kan fornemme hvor dybt nede det ligger og hvor meget der er (altså hvornår i en vejrtrækning(når jeg puster langsomt ud) problemerne kommer), er det noget andre har prøvet?? Det er der måske slet ikke hold i??

Jeg har bemærket, men ved ikke om det passer, at når jeg ligger på højre side så trækker jeg vejret mere "frit" end hvis jeg ligger på venstre side, hvorfor mon det?? Kan man have mere slim i den ene lunge end den anden??

Når jeg ligger om natten og sover eller forsøger at sove :-( så render der indimellem undskyld udtrykket snot fra næsen og ned i svælget osv., hvor ender det mon, forhåbentlig ikke i lungerne??

En sidste ting det er jeg synes jeg kan huske at have set i nogle udsendelser fra gamle dage, at man sad med et kar med kogende vand og et håndklæde over hovedet for at kunne hoste bedre op. Er det en ide eller er det en rigtig dum ide i forhold til at få slimen hostet op??

Undskyld alle min spørgsmål, jeg har vist ligget for længe i sengen med feber :-)

MVH

anne

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.