Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget uregelmæssig menstruation.

Redigeret 17 maj, 2011, 08:11 i PMS og menstruation
Jeg har gået rundt i næsten 2 måneder nu, og været meget nervøs over at jeg ikke har fået min menstruation.
Den har altid været meget uregelmæssig, men synes for det meste at jeg kan regne med at den kommer et sted lige før d. 10, lige efter 20 eller mellem de to datoer i måneden.
Sidste år, da jeg lige havde mødt min kæreste (som jeg stadig er sammen med), og den omtalte episode opstod første gang - udeblev min menstruation også ca. en måned eller mere, så vidt som jeg kan huske. Jeg tog en graviditetstest, den viste negativ, og jeg fik min menstruation et par dage efter.
Denne gang har jeg ikke taget en prøve, og jeg har heller ikke fået min menstruation.
Jeg burde nok tage en prøve igen, og det ender det nok med at jeg gør inden et par dage.

Men jeg ville gerne høre om der er nogen der har oplevet det samme herinde? Og om der er nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd, tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du siger selv, at den altid har været meget uregelmæssig.
    Sidst du oplevede det her tog du en test, og da du så at den var negativ gik der et par dage og så var menstruationen der.
    Hvis I ikke har kludret med præventionen, er det såmænd nok det samme der sker nu. Den er uregelmæssig, og nu er du blevet meget fokuseret på den og den nervøsitet kan gøre at man ikke får menstruationen.
    Jeg syntes du skal ofre de 40 kr. på en test og få afklaring :)
  • Indstillinger
    Jeg har nu taget en test selv, og været ved lægen - begge tests sagde negativ, altså at jeg ikke er gravid. Min læge og jeg har lavet en aftale om at jeg skal have taget en test hver uge indtil min menstruation kommer. Men min menstruation er ikke kommet endnu?
    Jeg begynder at blive meget nervøs, for det må jo så betyde at der er noget andet galt..
    Jeg ville blive glad hvis nogen havde en idé om hvad det kunne være, eller om de har oplevet noget lignende? Det er et helvede at gå rundt i uvished..
  • Indstillinger
    Hej bruger i ikke noget prævention , siden du så tit er nervøs for at du er gravid.hvis i altid gør det er der ikke de store chancer for at det er grunden . at det ikke har virket. hvis i bruger den med at hoppe af inden der kommer udløsning . lever man i et evig nervøsitet for at blive gravid. hvis du hele tiden er nervøs kan det udskyde din mensturation. får du nogle piller. det kan også have indvirkning på menstruationen. har du været til undersøgelse ved lægen og han/ hun ved din cyklus og der ikke er noget andet galt med dig. så må du stole på det. og prøve at være rolig indtil din menstruation kommer.hvis det varer længere end sædvanlig må du tale med lægen og evt få en større undersøgelse . held og lykke
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg ved godt at dette er et svar på spørgsmålet?
    Men jeg er nemlig rigtig rigtig nervøs,
    Min kæreste og jeg har altid brugt kondom, og jeg ved godt at der kun er gået 2-3 dage længere, men jeg har ikke fået min menstruation endnu?
    Er der noget galt i det ??
    Håber at I kan hjælpe mig?
Log in eller Registrér for at kommentere.