Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Må man spise vitaminer beregnet til gravide ?

Redigeret 14 marts, 2011, 10:35 i Vitaminer og mineraler
Jeg har problemer med mit hår, det ser nærmest ud som om at det er gået helt ud. Jeg passer og plejer det med gode hårprodukter, bliver klippet hver 6. uge og spiser hver dag 1 stk. multivitamin, 1 stk. B-vitamin kompleks og 1 stk. D-vitamin. Iøvrigt sørger jeg for at spise rimeligt sundt og alsidigt og jeg drikker masser af vand.

Jeg har af en veninde fået at vide, at vitaminer beregnet til gravide kvinder, kan være rigtig gode for håret. Fx Gravitamin, som fås på apoteket.

Er der nogen af jer der ved, om man må spise vitaminer beregnet til gravide, når man ikke selv er gravid? Eller kan det være skadeligt for min krop?

På forhånd tak for hjælpen :0)

Mange hilsener fra Ann-Mari

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 14 marts, 2011, 04:24
    Silica er godt for håret.
    Jeg har hørt den om B vitaminer mange gange, men de hjælper ikke på dit hår. Jeg er tidligere frisør og har aldrig set, at ekstra B vitaminer hjælper.
    Derimod har jeg set et par virkelig gode resultater med Silica. Det tog et halvt år, men så viste resultatet sig også.
    Jeg garanterer naturligvis ikke. Der kunne være andre grunde til dit hår ikke har det godt.
    Jeg tror ikke det er sundt at tage alt for mange vitaminer. "For lidt og for meget fordærver alt".
  • Indstillinger
    Hej såvidt jeg husker må man kun spise gra.vitamin 1 til 3 måneder før man forventer at blive gravid. kroppen danner også mere blod. når man spiser det. men du kan gå på apoteket og få ekstra tilskud ved siden af multivitaminpillen. B-6 mangel giver tynd hårlag. du må ikke spise flere piller end du har fået anvist . da for meget vitamin kan blive giftig for kroppen. ikke alles hår er ens. måske er der andre i din familie der har mere stift hår. håber du finder svaret . held og lykke
  • Indstillinger
    Prøv at bruge noget andet shampo. som ph -shampo hos matas eller derma der er allergivenlig . alle de kemikaler du putter i håret har det ikke godt af . det gift optager du i kroppen.
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar :0)
Log in eller Registrér for at kommentere.