Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortrydelsespille

Redigeret 14 marts, 2011, 13:02 i Prævention
Der står inde på netdoktors side om fortrydelsespiller, at man skal tage pillen indenfor 2 døgn, men da jeg havde sex natten mellem fredag og lørdag(og efterfølgende glemte at tage min p-pille) og apoteket ikke har åbent idag, kan dette ikke lade sig gøre for mig og jeg kan først tage pillen i morgen.
Vil det stadig virke??

Mvh
Den desperate!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hurtigst muligt, senest 72 timer efter samlejet, dvs. 3 døgn.

    Jeg har set at undersøgelser viser, at fortrydelsespiller kan have effekt helt op til fem døgn efter samlejet, men uanset hvad, så er risikoen for manglende effekt større jo længere tid der går.

    MEN - du glemte at tage p-pillen. Hvor længe gik der før du tog den? Har du læst i indlægssedlen hvordan du skal forholde dig i forhold til hvor i perioden du er?
  • Indstillinger
    Tak for svaret!

    Jeg har nu købt fortrydelsespille, som jeg tager idag.

    Mht. p-pillerne, så havde jeg sex natten til lørdag, glemt min p-pille lørdag morgen, men huskede det søndag morgen. Det var den første uge i min cyklus, og jeg fulgte vejledningen i indlægssedlen i mine p-piller, der sagde, at hvis 1 pille var glemt i 1. uge, skulle man tage den så snart man huskede den, men at man skulle bruge ekstra beskyttelse i ugen efter, samt at hvis man havde haft ubeskyttet sex i dagenen op til, ville der være risiko for at være blevet gravid..
  • Indstillinger
    Okay :)

    Har du kontrolleret om du kan fortsætte med p-pillerne resten af perioden eller om du skal stoppe grundet fortrydelsespillen?
Log in eller Registrér for at kommentere.