Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

trykken i ørerne

Jeg har haft trykken for ørerne i snart 1 1/2 år - jeg styrtede på cyklen og var indlagt til observation for hjernerystelse. Jeg har siden gået med trykken for begge ører, mest det højre ("lidt som i en klokke") og jeg producerer noget tykt spyt, pudser næse meget og nyser en del, og rømmer mig og snøfter også en hel del.
Jeg bliver også hurtigere træt og bliver hurtigere irriteret.
Der er stort set intet når jeg vågner om morgenen - det er også fint når jeg er udenfor, men når jeg er indenfor og sammen med flere er det ubehageligt; lyden er generende og jeg hører ikke alt.
Jeg fik taget en høreprøve som sagde ok, min alder - 70 år - taget
Generne generer mig mere og mere
Jeg har prøvet flere ting: alm. læge, ørelæge, fået scannet bihulerne, osteopat, us på rigshospitalet for mistanke om revne i kraniet, kiropraktor og akupunktur. Intet har ført til noget. Nu er jeg begyndt forfra: har fået tid hos en anden ørelæge (som vil tage en ny høreprøve) og jeg har fået tid hos en en anden.
osteopat.
Jeg håber på at kunne få lidt hjælp ad denne vej, eller høre om nogen har prøvet noget der ligner.
hilsen, eto

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender den trykken i ørerne, men ikke helt det andet du fortæller.
    Jeg gik til læge og ørelæge flere gange gennem en hel del år før jeg endelig kom til en udenlandsk ørelæge, som fortalte det stammede fra infiltrationer omkring ører og kæbe.
    Jeg fik en henvisning til massage og det hjalp virkelig. Desværre kommer det igen og må holdes nede med massage.

    Det lyder ikke slemt, når man lige siger trykken i ørerne, men det er en pine og plage uden lige.
    Du prøver måske, som jeg gjorde, at holde for næsen og puste ud for at lette presset, det kan sikkert give gener i næsen.
    Jeg havde det en overgang, som om der var slim der gled ned i halsen.

    Du kunne jo spørge ørelægen om det kunne tænkes.
  • Indstillinger
    tak for svaret - jeg vil snakke infiltrationer med ørelægen og med osteopaten - det kunne være en mulighed.
Log in eller Registrér for at kommentere.