Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortrydelsespille?? hjælp!

Redigeret 10 marts, 2011, 04:45 i Prævention
Hej. Jeg er i en lidt indviklet situation.
Jeg er på p-piller og har været det i over et år nu, uden problemer.
Jeg har næsten lige holdt mine 7 dages pause, men da jeg skulle starte igen kunne jeg ikke finde min pakke! så jeg startede to dage for sent..
Dette var jo i sig selv ikke særlig smart. Men med hjælp fra jer herinde, fik jeg rådet til bare at fortsætte med p-pillerne og bruge kondom de næste 7 dage! Det skulle man heller ikke tro var så svært, men der har desværre lige været en smutter...

Så mit spørgsmål er, kan jeg godt tage en fortrydelsespille, selvom jeg stadig er på p-pillerne?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du bør tage en fortrydelsespille.
    Jeg ved faktisk ikke, om du så kan fortsætte med resten af p-pille pakken eller du skal holde pause, men det kan de fortælle dig på apoteket når du er nede for at købe fortrydelsespillen.

    En anden mulighed er at du ringer til din læge eller en præventionsklinik og spørger om du kan få sat en "nødspiral" op.
    En nødspiral er en ganske almindelig spiral, men når den bliver sat op senest 5 dage efter et ubeskyttet samleje forhindrer den graviditet. Spiralen kan man så have siddende i 5 år og være beskyttet mod graviditet - og den kan altid blive pillet ud hvis man ønsker at blive gravid.

    Det syntes jeg at du skal overveje meget kraftigt. Så vil du være fri for at skulle huske at tage p-piller og bruge kondom når p-pillerne kikser...
    Altså med din kæreste - spiral beskytter naturligvis ikke mod sexsygdomme.

    Man kan til enhver tid få lagt en spiral op.
    Jeg fik selv lagt en kobberspiral op for nogle dage siden. Vær lige opmærksom på prisen, for hos min læge koster det 500, og på præventionsklinikken hvor jeg fik den kostede det kun 250 kr.
Log in eller Registrér for at kommentere.